|
Het is 01 nov 2024, 01:14
|
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
|
Pagina 1 van 1
|
[ 7 berichten ] |
|
Auteur |
Bericht |
tjur
Geregistreerd op: 27 jun 2013, 20:05 Berichten: 25 Woonplaats: voorburg
|
verwijderen zijpanelen ?
mijn tweede rapido confort heb ik gekocht voor enkele onderdelen.
nu wil ik er een aanhangertje van maken De rapido heeft helaas vocht schade.
( rapido confort 1980 )
Wie weet hoe je de zijpanelen verwijderd ?
Ik heb alle schroeven aan de buitenzijde verwijderd Toch blijft het paneel vastzitten
Gelijmd ? of mis ik nog ergens een schroef achter de bank verstopt ? of moet ik gewoon hard frikken
Beste Rapido fans ik hoor het graag
Groet,
Joris
|
15 sep 2013, 20:41 |
|
|
Japy
|
Re: verwijderen zijpanelen ?
in de stijlen van het deurframe zit een aluminium stift. Deze moet je omhoog halen( punttang) en dan kun je de panelen naar binnen eruit schuiven. Je moet ze dus een beetje helpen om langs elkaar te schuiven.
Mijn confort-aanhanger is geliefd bij vele vrienden, familie, collega's en buren. Eén van de buren is ermee naar Zweden geweest! Een aantal verhuizingen en vele ritjes maken dat ik niet meer zonder zou willen. ( voordat men gaat roepen dat het zonde was om hem te degraderen. Ik mocht hem gratis ophalen want hij was echt helemaal zwart van de schimmel! Zonder hoes lange tijd buiten gestaan)
Ik heb de vloer er gewoon in gelaten, multiplex wielkasten gemaakt en aan de middenpad-kant een deel van een dak-paneel vastgezet. En de onderste vaste wanddelen als opstaande rand gehouden.
succes Japy
|
15 sep 2013, 21:27 |
|
|
tjur
Geregistreerd op: 27 jun 2013, 20:05 Berichten: 25 Woonplaats: voorburg
|
thanx,
ja er zitten veel vernufte trucjes in de rapido's
|
15 sep 2013, 21:41 |
|
|
Japy
|
Als je de caravan van het onderstel af wilt halen hoef je alleen maar de 4 moeren ( 2 aan de disselkant en 2 aan de achterzijde) los te draaien EN LET OP! de stekker van de verlichting aan de achterkant, onder de vloer, los te halen. Het lijkt op een dubbele rij kroonstenen maar je kunt ze uit elkaar trekken.
Ook iets dat ik deze week leerde: Je mag aan een frame/onderstel NIET LASSEN of BOREN! (Zelfs niet aan de klem voor je neuswiel) Je mag er van alles aan klemmen. Als je ooit gestopt wordt loop je het risico om van de weg gehaald te worden, en dat is dan jammer van al je werk.
|
16 sep 2013, 23:00 |
|
|
Daniel61
Geregistreerd op: 17 jun 2014, 18:10 Berichten: 17 Woonplaats: Mol België
|
Mag er ook niet geboord of gelast worden aan de zwenkbalken ( waar de klapper op komt )
_________________ Groetjes Daniel61
Rapido Confort Matic bj1983 Citroën Berlingo 1.8 Benzine bj 1999
|
17 jun 2014, 19:15 |
|
|
Japy
|
Deze balken zijn verkeerstechnisch niet van belang. Mijn Rapido-aanhanger mist deze balken maar dat maakt niks uit. Daar mag je naar harte lust in boren ; >)
|
18 jun 2014, 07:28 |
|
|
chris
Geregistreerd op: 28 maart 2009, 22:49 Berichten: 335 Woonplaats: Haarlem
|
Hallo Daniel, Met Japy heb je een goede aanhangwagen adviseur. Volgens mij heeft hij deze ooit gemaakt, met losse licht-balk.
_________________ Van 1988 tot eind 2014 eigenaar van een Rapido Confort uit 1979. Nu een Elddis Odyssey 321. Maar nog steeds Rapido-enthousiasteling ! https://rapido.buzink.nl
|
19 jun 2014, 21:24 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 7 berichten ] |
|