Het is 11 mei 2024, 06:53




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
elektrisch schema 
Auteur Bericht

Geregistreerd op: 18 feb 2018, 22:50
Berichten: 1
Bericht elektrisch schema
Wat ik graag zou willen hebben is een echt elektrisch schema + stuklijst van de RAPIDO 31 tdl, dus geen bedradingsschema, zodat ik kan zien hoe alles elektrisch werkt en wat voor een onderdelen er gebruikt zijn, zodat ik de werking kan veranderen, verbeteren/moderniseren; bedankt voor de belangstelling en graag response of verwijzing naar een plaats waar ik dat kan vinden


18 feb 2018, 23:08
Profiel E-mail
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: 25 apr 2018, 16:48
Berichten: 2
Bericht Re: elektrisch schema
Dag Peter,
ik heb sinds eind vorig jaar een Rapido Club 31 DL Evolution van het jaar 2001 en heb deze inmiddels aan diverse van mijn eisen aangepast. O.a. het elektrische systeem. Alles op 12 Volt zonder aangekoppelde auto of een 230 Volt aansluiting.:
Accu, zonnepaneel, T.V., 5 Volt usb aansluitpunten, afvoerwater tank, draagbare W.C. in kastje, kluis / safe en nog veel meer. Tevens een passende mover geplaats.
Van een aantal van deze zaken heb ik wat op mijn OneDrive geplaatst, o.a. enige zaken betreffende elektra.
Dat was een hele uitzoekerij gedurende meerder dagen (weken)!!!!! Zoekt en gij zult vinden. Internet is wat dat betreft een geweldig iets! Ik heb zelfs contact gehad met de maker van de elektrische regeling in Frankrijk.
Uiteindelijk na veel rondvragen, zoeken en.... verstand gebruiken is alles voor elkaar gekomen, zoals opladen d.m.v. trekkende auto, opladen d.m.v. zonnepaneel, opladen met 230 Volt aansluiting van bijv. camping en... daarbij een veiligheid geplaatst, zodat je geen plof hoort en diverse zaken zijn doorgebrand.
Succes
Je vind o.a. schema's e.d. hoe ik e.e.a. heb gedaan. Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Hier is de koppeling: https://1drv.ms/f/s!AjKd5Yea6Fxc9rIi9c3d62XWuu9j8w


30 apr 2018, 16:32
Profiel E-mail WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forum/DivisionCore.
phpBB.nl Vertaling