Het is 08 mei 2024, 15:10




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Update Rapido Export en technische vraag voor inbouw raam. 
Auteur Bericht

Geregistreerd op: 28 maart 2015, 12:34
Berichten: 5
Bericht Update Rapido Export en technische vraag voor inbouw raam.
Geachte Forumleden,

Vorig jaar april hadden wij (fam Cornelis) een oproep gedaan hier op dit forum voor een Rapido Export. Eind april hadden we de 'jackpot' met een onwaarschijnlijk mooie aankoop. Wij troffen een Rapido Export van de eerste eigenaar! Deze had de caravan in 1986 nieuw aangeschaft en in de afgelopen 30 jaar slechts 3 keer gebruikt. De rest van de tijd had de Rapido in zijn garage gestald gestaan. Inclusief alle inventaris, gloednieuwe voortent en echt teveel om op te noemen van wat er allemaal bij zat gingen wij huiswaarts met onze nieuwe aankoop ;-) Veel dingen (zoals twee gloednieuwe waterkokers...) zaten zelfs nog in de originele verpakking in het plastic met de prijsplakkertjes in guldens er nog op. Originele aankoopnota van de Rapido en alle Accessoires en verzekeringspapieren zaten er ook nog bij.

Niet overdreven gezegd, maar gewoon een exemplaar in NIEUWSTAAT!! Een paar hele kleine gebruikspoortjes die eigenlijk niet eens genoemd mogen worden. Inmiddels zijn we super enthousiast over de Rapido, over het comfort, de ruimte, het gebruiksgemak, de constructie, het opzetgemak (ik lees nog wel eens wat "gemekker" over het zware gedoe om de caravan uit te klappen, maar ik doe het zelfs in mijn eentje en in nog geen 20 minuten staat het geheel. Nu ben ik wel een flinke grote en krachtige vent, dus daar zit denk ik het geheimpje ;-)

Jammer dat ze niet meer nieuw gemaakt worden. Ik denk trouwens als dit concept in een lage lonen land als China of Taiwan gemaakt zou worden met wat nieuwe moderne vormgeving en techniek er in (dus geen torsiestangen, maar elektrische hydroliek techniek erin) dat dit 'toverdoos concept' nog steeds heel goed te verkopen zou zijn.

Maar goed, nu wil ik graag een extra raam inbouwen bij het slaapgedeelte. Mijn vraag aan jullie kenners is de volgende; weten jullie of dit een raam betreft van de comfort & record aan de slaapzijde, of is dit een aparte maat? En vraag twee; wie heeft zo'n raam in goede staat of waar kan ik zo'n raam vinden? Weet iemand een goed adresje voor gebruikte onderdelen. Ik ben zelf gelukkig handig zodat het inbouwen voor mij geen probleem oplevert.

Ik hoor graag van jullie.

Met vriendelijke groet,

Fam Cornelis.


10 feb 2016, 15:23
Profiel E-mail

Geregistreerd op: 10 jul 2012, 19:31
Berichten: 141
Bericht Re: Update Rapido Export en technische vraag voor inbouw raam.
Op marktplaats staan vaak diverse ramen aangeboden.
Voor zover ik weet zijn de ramen hetzelfde (een extra raam in de latere type conforts waren wel wat smaller).

Zie hier nog een voorbeeld van het inbouwen van een extra raam:
http://www.2cv6.nl/fotos/upload/Files/Rapido/

_________________
Rapido Caravanes
Type Confort
No du Type: 5471 Année 1978
Poids à vide: 375 P.T.A.C. 495

http://www.2cv6.nl/fotos/upload/Files/Rapido


15 maart 2016, 14:50
Profiel E-mail
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forum/DivisionCore.
phpBB.nl Vertaling