Het is 08 mei 2024, 05:42




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Opzetten Recod-matic 
Auteur Bericht

Geregistreerd op: 11 dec 2013, 14:31
Berichten: 4
Bericht Opzetten Recod-matic
Ook wij zijn herintredende kampeerders. Vorig jaar begonnen met een Record-matic.Onze eerste keer was met het hemelvaart weekend op de Wilsumerbergen.Naast veel gezelligheid ook de nodige tips opgedaan.Toch de Record verkocht,maar wel een Export-matic weer terug gekocht.Met 2 meter ruimte naast ons huis een goede oplossing.Dit jaar 6 keer er mee weg geweest en met veel plezier.het uitklappen gaat met 3 matic veren erg licht, maar dan komt het probleem.we zijn de jongsten niet meer en met een vrouw, die aan 1 kant net wat te kort is,en ik zelf niet meer al te zwaar mag tillen.Het uitklappen van de zijkant met dak deel is erg lastig en met name de eerste meter optillen.Je zou er een hernia mee kunnen oplopen. Als je maar over het dode punt bent, wil het wel weer.
mijn vraag is: Zijn er meer, die hier problemen mee hebben, en wat is het alternatief?Het mooiste zou zijn: Druk op de knop en het spul komt omhoog . Helaas onmogelijk.Zelf denk ik aan b.v een hevel,lier, stang met schaar beweging,iets van een luchtbed oppompen Ik heb al een schaalmodel gemaakt, maar het kwartje is nog niet gevallen. Welke heldere geest heeft een idee?


14 dec 2013, 13:19
Profiel E-mail

Geregistreerd op: 10 jun 2012, 08:31
Berichten: 80
Bericht Re: Opzetten Recod-matic
hey Jaap, en herkenbaar probleem al is onze export alweer een tijdje terug.
De Record is zoals je weet wat handzamer, maar ik wil graag meedenken.
Mijn eerste gedachte is:
een hulpje om je te helpen-
bij zonneschermen heb je armen waar een veersysteem inzit zodat er altijd spanning op het doek blijft staan.
Als zo'n arm los hebt krijg je hem moeilijk ingevouwen.
Misschien kan dit op één of andere manier tussen de verschillende dak- wanddelen inpassen zodat ze je net dat extra zetje kunnen geven.... het is maar een idee, wie weet helpt het je of helpt het je om op een betere oplossing te komen.
Hou ons op de hoogte. succes!


15 dec 2013, 20:25
Profiel E-mail
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: 06 jul 2011, 14:27
Berichten: 60
Woonplaats: Arnhem
Bericht Re: Opzetten Recod-matic
Een A frame met een goed touw? Deze zal (in elkaar gezet) ca. 2,5 m1 hoog moeten zijn en dan maak je van een horizontale beweging (trekken) een verticale beweging (hijsen) Gebruikten ze in de oudheid al.
Maar ik ben 33 en vind zelf de eerste meter optillen van het complete pakket wat op de beugels ligt bij het inklappen al zwaar, is dat dan niet een veel groter probleem??

_________________
Rapido Export-Matic '83 getrokken door Citroën Picasso 1.8 lpg met 260.000 km ervaring ( De Honda NTV is na een flinke klapper verworden tot oud ijzer...)


13 jan 2015, 16:29
Profiel E-mail
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forum/DivisionCore.
phpBB.nl Vertaling