Het is 20 mei 2024, 17:34




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Uitklapproblemen 
Auteur Bericht

Geregistreerd op: 03 apr 2009, 14:06
Berichten: 22
Bericht Uitklapproblemen
Als mijn Export uitgeklapt is, kraakt het looppad als je er overheen loopt. Wellicht heeft iemand deze ervaring ook en misschien zelfs een oplossing.
Zelf heb ik aan het volgende gedacht: toen ik mijn Confort-Matic nog had, zaten er rubberen doppen op het 'looppadgedeelte', zodat bij het uitklappen het looppad steunde op de uitzetbalken. Nu ontbreken deze rubberen doppen. Ik vermoed dat daardoor het kraken van het looppad veroorzaakt wordt.
Wie is in de gelegenheid om de hoogte van de rubberen stootdoppen op te meten. Voor mezelf heb ik wel het idee, dat dit de hoogte is van de aluminium profielen bovenop het uitklapgedeelte van de caravan, want deze steunen bij het uitklappen ook op de uitzetbalken. Maar omdat het rubberen doppen zijn, zal er ook wel sprake zijn van enige indeuking.

Groet,
Leendert Plug


26 mei 2009, 10:55
Profiel E-mail

Geregistreerd op: 22 dec 2010, 13:00
Berichten: 17
Bericht Re: Uitklapproblemen
Hallo Leenderd,

Hiervoor heb ik bij de bouwmarkt de gewone witte deurstoppers gekocht, welke je met een schoef in de plint (lees: zijkant Rapido) vastdraaid. Ik heb de stopper op de juiste lengte gemaakt door van de vlakke zijde een dun plakje te snijden. De stopper vervolgens met kit en een schroef vastgezet op de zijkant van de wagen. Zit prima en het gekraak in het gangpad is over!


Groeten, Henk Jonker


22 dec 2010, 13:14
Profiel E-mail

Geregistreerd op: 22 mei 2011, 12:57
Berichten: 7
Bericht Re: Uitklapproblemen
Hallo Leendert,
Ik heb met mijn record hetzelfde probleem, ik durf s'nacht niet een s over het tussenstuk te lopen, bang om andere mensen wakker te maken. Wat jullie suggereren met die stootdoppen is misschien een optie.
Gr Han Nordsiek.


18 jun 2011, 17:00
Profiel E-mail

Geregistreerd op: 05 jul 2011, 10:12
Berichten: 7
Bericht Re: Uitklapproblemen
Die van mij kraakt niet maar zakt wel wat door. Onder het deel wat je op de dwarsbalken uitklapt zitten allemaal allu profielen (bovenkant van de wagen als ie is ingeklapt) bij de export met een versteviging erop. Het pad steunt helemaal nergens op.

Klinkt haast als een design foutje. Ik ben nog aan het zoeken hoe ik dit op ga lossen. Liefst zou ik eenzelfde constructie als het andere deel zien omdat dat echt stevig is maar dat kan je niet op de zijkant monteren want dan wordt de kar wel erg breed aan 1 kant :P

oplossing zou kunnen zijn om eenzelfde iets op de wagen mee te vervoeren en bij het uitklappen op de juiste plek te leggen en vervolgens klappen maar. Dat lijkt mij de sterke oplossing. Wellicht 2 profielen van de bovenkant van een donorwagen proberen te bemachtigen.


05 aug 2011, 12:07
Profiel E-mail
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forum/DivisionCore.
phpBB.nl Vertaling