Het is 20 mei 2024, 04:13




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Uitklappen export 
Auteur Bericht

Geregistreerd op: 25 aug 2010, 09:04
Berichten: 22
Bericht Uitklappen export
Sinds dit weekend zijn wij dus in het bezit van een export uit 1977. Van de week weer opgezet en het was echt wel veeeeel zwaarder dan de confort die we tot nu te hadden (confort matic 1979).
Wat is de makkelijkste manier om de bak open te klappen? Bij de comfort deden we dat eigenlijk door op de beugel te gaan staan en te trekken zeg maar,. Bij de export is de beugel een stuk smaller (en langer) en lijkt het niet verstandig (lees stevig genoeg) om de ene helft van de andere helft te klappen. Dus hebben we beiden een punt gepakt en deze naar de andere kant gebracht, wat best zwaar was zeker aan de kant van de dissel. Iemand tips?

We gaan in elk geval het weekend een paar dagen kamperen dicht bij huis om te kijken hoe deze bevalt voordat we onze confort verkopen!

Groetjes Leo en Irma

_________________
Rapido Export


05 sep 2012, 21:30
Profiel E-mail

Geregistreerd op: 23 mei 2012, 11:01
Berichten: 53
Bericht Re: Uitklappen export
hallo, het is inderdaad iets zwaarder, nochtans heel makkelijk, het betreft een 1977 lees ik , dus een niet matic, en 1tje met een telescopische beugel, net als de mijne alleen is die van ons van 1979, nu je zet hem waterpas en de draagbaren ook, dan trek je de telecopiche beugel op zijn einde, die klikt dan wel in borgveer, en tracht er boven op te geraken met twee voeten, maak een wippende beweging en de kist komt open , als hij verticaal staat, kan je tijdens het maneouver gewoon afstappen van de beugel, en het kantel gedeelte met 1 hand tegen houden, de rest is nu gewoon kinderspel.


06 sep 2012, 06:38
Profiel E-mail
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: 23 mei 2011, 21:04
Berichten: 12
Bericht Re: Uitklappen export
Onze export is ook geen Matic en het klappen gaat een heel stuk zwaarder als onze vorige record(matic). Om hem op te zetten trek ik eerst de beugel uit en moet dan met mijn volle gewicht op de beugel gaan staan. Mijn vrouw geeft dat de deksel vanaf de andere kant een zetje en dan komt de deksel vanzelf. Als de deksel verticaal staat dan loopt mijn vrouw om en klappen we de deksel door. Het laatste stukje moeten we echt met zijn tweeën de deksel tegenhouden om te voorkomen dat hij met een klap op de steunen terecht komt. Bij het weer inklappen is het eerste stukje het lastigst, ook dit ging bij de vorige wagen een stuk makkelijker.

Rene

_________________
Groetjes,

Rene & Irene Duyster
Hilco en Esmee
Wij kamperen met een Eriba Triton 1995 achter een Seat Ibiza Ecomotive 2011


06 sep 2012, 22:45
Profiel E-mail

Geregistreerd op: 25 sep 2012, 18:47
Berichten: 8
Bericht Re: Uitklappen export
Misschien een tip. Ik doe altijd een spanband in een lus om de telescopische beugel, zolang, dat hij precies tussen de bovenkant van de beugel en de grond hangt. Dan ga ik met 1 voet in de spanband staan, dan komt de ene helf van de vloer omhoog en dan stap ik op de beugel. Dan sta je beter met je volle gewicht op de beugel.
Want zonder die spanband is de beugel te hoog en kan je dus je volle gewicht er niet opzetten.
succes, Sybren Westra


07 nov 2012, 08:59
Profiel E-mail
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: 06 jul 2011, 14:27
Berichten: 60
Woonplaats: Arnhem
Bericht Re: Uitklappen export
zie mijn post van 29 augustus 2011, het is het inklappen maar draai de foto's andersom en het lijkt het uitklappen. Het is wel een Matic!

Ik doe het alleen en dat gaat goed.

PS dat ik mijn hand in mijn mond heb op de laatste foto hoort er niet bij; ik bleef hangen achter het alu op de deksel en haalde mijn vinger flink open. :(

_________________
Rapido Export-Matic '83 getrokken door Citroën Picasso 1.8 lpg met 260.000 km ervaring ( De Honda NTV is na een flinke klapper verworden tot oud ijzer...)


21 feb 2013, 11:17
Profiel E-mail
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forum/DivisionCore.
phpBB.nl Vertaling