Het is 20 mei 2024, 05:20




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Export overgenomen 
Auteur Bericht
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: 06 jul 2011, 14:27
Berichten: 60
Woonplaats: Arnhem
Bericht Export overgenomen
Na de export-matic te hebben geleend hebben we hem nu overgenomen.

Afbeelding
image uploader

Things to do: Nieuw schuim in de kussens, en de methode om hem op slot te krijgen onder de knie krijgen/ of de slotjes repareren.
Ik heb de voordeur enkele keren op slot gehad, maar nu lukt het mij niet meer... Wat is de juiste methode??
Misschien doe ik het niet goed, maar ook gerede kans dat ze gewoon oud en op zijn.
Nu op zoek naar een goede winterstalling. Mag ik vragen wat jullie medeforummers betalen aan stalling?
Er zit een voortent bij, is van een voortent zonder aanpassingen een achtertent te maken?
Hoe komt het dat mijn export een groot raam heeft in de grote wand aan de dekselkant, en ik op marktplaats een export zag staan die dat helemaal niet heeft? Bouwjaar (mijn = 83) of optie geweest?
Zo... hele lijst geworden :D

_________________
Rapido Export-Matic '83 getrokken door Citroën Picasso 1.8 lpg met 260.000 km ervaring ( De Honda NTV is na een flinke klapper verworden tot oud ijzer...)


Laatst bijgewerkt door Gustaf Larson op 20 aug 2011, 08:32, in het totaal 1 keer bewerkt



17 aug 2011, 09:32
Profiel E-mail
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: 15 mei 2009, 09:11
Berichten: 233
Bericht Re: Export overgenomen
Hoi leuk dat je het zo naar je zin hebt,

een van je vragen kan ik beantwoorden
Citaat:
Nu op zoek naar een goede winterstalling. Mag ik vragen wat jullie medeforummers betalen aan stalling?
ik betaal voor mijn stalling (42cp is dus wat groter dan je export) 150 euro per jaar dan staat hij droog het tarief wat hier gehanteerd word is 22.5 euro per halve meter lengte vwb de rest van je vragen zal je een echte exportkenner moeten hebben daar kan ik je niet mee helpen.

mvg

Paul en Marga

_________________
Eerst 3 jaar geoefend met een Rapido orline 39 S van 1992 en sinds 3 juli 2011 met een Rapido Club 42 CP uit 1995, nu sinds 11-06-2018 in het bezit van een nieuwe Elddis Avante 482


17 aug 2011, 11:10
Profiel E-mail
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: 24 maart 2009, 07:42
Berichten: 300
Woonplaats: Zutphen
Bericht Re: Export overgenomen
Beste Gustaf,

Leuk te horen dat je plezier beleefd aan je export.
Een paar vragen kan ik je antwoord op geven:
Op slot doen: Het draai deel in de uiterste open stand zetten en dan aan de binnenkant het schuifje onder de zeskantbout schuiven.
Het slot is dan niet meer met de hand te draaien, alleen nog met de sleutel.
Vervolgens de deur dicht doen en met de sleutel dicht draaien.
Deur is nu op slot.

Voortent:
Als je een orginele voortent (pees in 4 delen) hebt, dan kan je deze inderdaad ook aan de achterkant gebruiken zonder enige aanpassing aan de rail.
Let wel, De bovenpees en onderpees van het dak komen verkeerd om te zitten en je zult aan het lage deel(deksel deel) wat tent overhouden en aan het hoge deel (vaste deel) wat tent te kort komen.
Heb je een universele tent (1 hele pees) dan zal je de rail bij de hoeken en in het bovenste dak deel wat uit moeten slijpen, maar dan kan je de tent wel een stuk rechter zetten en links en rechts niets overhouden of te kort komen.
Maar hoe dan ook, het is mogelijk.
Zelf heb ik voor een universele (Dorema) tent staan en achter nog een orginele.

Raam deksel zijde: Deze is orgineel vanaf 1983.
Mijn export is van 1981 en heeft dit nog niet, wel blijkt dat het frame waar het raam in hoort alwel bij mij in de wand te zitten.
Dus exports van voor 1983 hebben dit raam niet, vanaf 1983 wel.

_________________
Groetjes,

Niek Warmoltz (en natuurlijk Karin, Anika en Madelon)
Rapido export-matic uit 1981 met veel snufjes, dorema voortent en luifel


18 aug 2011, 06:42
Profiel E-mail WWW

Geregistreerd op: 22 feb 2010, 10:09
Berichten: 22
Woonplaats: Nieuwdorp (Zeeland)
Bericht Re: Export overgenomen
Klopt,

en het raam is er (naar mij is verteld) relatief makkelijk in te zetten als je een rapido met donorraam op dezelfde maat hebt.

de vorige eigenaar van mijn export heeft dat gedaan (waarvoor ik hem heel dankbaar ben :-)

_________________
The path of the least resistance will seldom lead you beyond youre own doorstep.


29 mei 2012, 18:14
Profiel E-mail
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forum/DivisionCore.
phpBB.nl Vertaling