Het is 08 mei 2024, 13:08




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Door 2 klapbanden, gat in de bodem van onze EXPORT 
Auteur Bericht

Geregistreerd op: 13 jun 2011, 12:12
Berichten: 5
Bericht Door 2 klapbanden, gat in de bodem van onze EXPORT
Wie heeft tips: Door twee klapbanden hebben wij onder de klaptafel een gat in de bodem van onze caravan. Ook is een deel van de wielkast kapot. Hierdoor kunnen wij zo naar de aarde kijken. Over drie weken gaan we op vakantie. HELP ONS. Ik zou het zo fijn vinden als iemand mijn man hierbij kan helpen. Hij is heel handig, maar wat fijn als iemand kan helpen.


13 jun 2011, 12:15
Profiel E-mail
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: 28 maart 2009, 22:49
Berichten: 335
Woonplaats: Haarlem
Bericht Re: Door 2 klapbanden, gat in de bodem van onze EXPORT
Hallo Atina,
ik kan je niet helpen, maar het is voor anderen wellicht handig om er meer van te weten:
- in welk deel van het land wonen jullie
- heb je een foto van 'de ramp' ?

_________________
Van 1988 tot eind 2014 eigenaar van een Rapido Confort uit 1979. Nu een Elddis Odyssey 321. Maar nog steeds Rapido-enthousiasteling !
https://rapido.buzink.nl


13 jun 2011, 20:52
Profiel E-mail WWW

Geregistreerd op: 13 jun 2011, 12:12
Berichten: 5
Bericht Re: Door 2 klapbanden, gat in de bodem van onze EXPORT
We wonen in de regio Den Haag. Een foto hebben we helaas niet, maar het is eigenlijk precies zoals ik omschreven heb. Bedankt voor de tips. Het gaat met name over het materiaal en de manier hoe we het moeten maken.


15 jun 2011, 20:19
Profiel E-mail
Bericht Re: Door 2 klapbanden, gat in de bodem van onze EXPORT
De Bodem is niet zozeer het probleem denk ik, de wielkasten is een nader verhaal. Passende wielkasten zullen moeilijk te krijgen zijn. Maar je kunt de wielkasten ook zelf gaan maken van hout, gewoon recht toe recht aan.
Als materiaal zou ik betonplex gebruiken, rot nooit weer en hoeft niet behandelt te worden. Mutiplex is een goedkopere optie.
Deze moet je echter wel behandelen, maar nooit met Tectyl wat veel caravanbezitters doen met hun houten bodem.
Hout moet ademen dus zul je een vochregulierende houtveredeling moeten gaan gebruiken.
Waren de banden erg oud en uitgedroogd zoals je vaak ziet bij Nederlandse caravans? Banden dienen uiterlijk elke 10 jaar vernieuwd te worden, beter is ze elke 6 jaar te vervangen. Door uitdroging onstaan haarscheurtjes welke tot een klapband kunnen leiden. Dus nooit bezuinigen op den banden zo duur zijn ze nu ook weer niet. Ook op tijd vervangen als de profiel nog goed is. Kilometers worden er niet mee gemaakt dus het profiel is altijd wel goed.

Veel succes met klussen.


15 jun 2011, 22:43

Geregistreerd op: 13 jun 2011, 12:12
Berichten: 5
Bericht Re: Door 2 klapbanden, gat in de bodem van onze EXPORT
hoi Christiaan,

Heel erg bedankt voor je reactie, deze ga ik doorgeven aan mijn man. Ja, we waren ontzettend dom. Twee dagen voor onze vakantie brak onze Rapido in tweeen (die hadden we van marktplaats gekocht, bleek helemaal verrot door een lekkage). Dit was precies dezelfde als die van mijn ouders. Godzijdank konden we dus twee dagen voor onze vakantie die overnemen. Schoonmaken etc. Alles tip top in orde, maar ja 15 jaar in de garage gestaan. Banden waren op. Gewoon dom van ons. We hebben heel veel pech met Rapido, terwijl mijn ouders en ik dus ook als klein kind tot mijn 15e er met zoveel plezier meer rondgereisd hebben zonder dat er iets kapot aan is gegaan. En wij gaan er mee weg en ja, je kent het verhaal.


18 jun 2011, 19:32
Profiel E-mail
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: 28 maart 2009, 22:49
Berichten: 335
Woonplaats: Haarlem
Bericht Re: Door 2 klapbanden, gat in de bodem van onze EXPORT
Beste Atina,
Wat je ook kan doen is op zoek gaan naar nog een Rapido, voor de onderdelen.
Dan kan je van 2 Rapido's 1 goede maken. Dat hoef niet zo duur te zijn (kost wel werk ....)

_________________
Van 1988 tot eind 2014 eigenaar van een Rapido Confort uit 1979. Nu een Elddis Odyssey 321. Maar nog steeds Rapido-enthousiasteling !
https://rapido.buzink.nl


18 jun 2011, 22:12
Profiel E-mail WWW

Geregistreerd op: 05 apr 2011, 14:39
Berichten: 26
Bericht Re: Door 2 klapbanden, gat in de bodem van onze EXPORT
http://www.alfred-johannes.de/02-09-03_fussboeden.htm

hier is een voorbeeld van een nieuwe bodem inclusief wielkasten van hout. ook een optie, wel veel werk, :lol: :lol: succes. jan.


19 jun 2011, 09:18
Profiel E-mail

Geregistreerd op: 13 jun 2011, 12:12
Berichten: 5
Bericht Re: Door 2 klapbanden, gat in de bodem van onze EXPORT
Jeetje, dat is onze caravan. Wat mooi gemaakt, en wat fijn dat we deze site doorgekregen hebben. Vooralsnog gaan we het proberen met Multiplex en polyester omdat de rest van de vloer ok is.

Heel erg bedankt. Elke andere tip is welkom want met deze regen is er nog niets gebeurd. En Als iemand de knowhow heeft en wil helpen dan krijgt hij of zij daar een heerlijke Keldertaart voor terug.


19 jun 2011, 16:33
Profiel E-mail

Geregistreerd op: 13 jun 2011, 12:12
Berichten: 5
Bericht Re: Door 2 klapbanden, gat in de bodem van onze EXPORT
Heel heel Heel erg bedankt voor alle tips. Mijn man heeft een stuk van 30 bij 30 cm uit de vloer gehaald totdat hij op de ijzeren balken daaronder zat. Daarop rust nu multiplex. Daarmee heeft hij ook het gat in de wielkast gemaakt. Nu hoeft het alleen nog maar gekit te worden en we kunnen weg.

joepie.................


22 jun 2011, 19:41
Profiel E-mail

Geregistreerd op: 25 aug 2012, 20:46
Berichten: 17
Bericht Re: Door 2 klapbanden, gat in de bodem van onze EXPORT
Hallo Atina,

Hoewel ik zag dat het laatst geposte bericht alweer even geleden is (2011...), dacht ik: laat ik het toch maar proberen.
Ik las namelijk dat je man een stuk uit de vloer/bodem vervangen heeft. Het ziet er naar uit dat mij ook iets dergelijks te wachten staat. Mijn Record ('81) heeft achter het rechterwiel nl een lelijke plek in de bodem. Dit is ooit door iemand provisorisch opgelapt: met een stukje triplex of zo. Dat is echter zo aangestast door (spat)water dat 24het op een golfplaat is gaan lijken.
Dat 'golfplaatje' heb ik er nog niet af durven halen. Ben bang voor wat er onder zal zitten... En vrees dus dat er een stuk van de bodem vervangen zal moeten worden.
Als het te lastig is voor mij, als gemiddelde doe-het-zelver, dan laat ik het golfplaatje liever zitten. Maar mijn handen jeuken wel... Het ziet er niet uit... Ben ook bang dat het rot is en nog verder gaat rotten.
Mijn vrouw zegt: "blijf er maar af. Over 2 weken willen we er (voor het eerst) mee op vakantie (Zuid Frankrijk) en als je hem nu gaat slopen, valt de vakantie misschien in het water". Dat kan ik ook voor de kids niet maken natuurlijk.
Ik hoop eigenlijk dat het een kleine rotte plek is (het golfplaatje is 24 cm x 60 cm groot), die ik eruit kan zagen. En dan een stukje betonplex erin. Maar hoe maak ik dat er dan in?... Hoe bevestig je dat goed? :?: Het zou onder de bank zitten, dus je hoeft er niet op te (kunnen) lopen, lijkt mij.

Goed, hopelijk is er enig touw aan mijn verhaal vast te knopen...

Alvast bedankt (Atina/iemand/iedereen :) ) voor je reactie.


30 jun 2013, 09:02
Profiel E-mail
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forum/DivisionCore.
phpBB.nl Vertaling