Het is 09 mei 2024, 04:15




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats en soort kachel Record-matic 1981 
Auteur Bericht

Geregistreerd op: 15 jul 2011, 07:41
Berichten: 40
Woonplaats: Hof van Twente
Bericht Plaats en soort kachel Record-matic 1981
Hallo allemaal,

De record-matic staat voor de deur, maar omdat uitklappen niet zo makkelijk gaat vanwege de ruimte stel ik mijn vraag eerst hier, voor ik hem moet openklappen en gaan zoeken...

Waar bevind zich de standaard kachel van de record-matic of is hier standaard niet in voorzien? hij zit in elk geval niet in de disselbak, daar heb ik al gekeken....
En wat voor een soort kachel is dit dan normaal?

alvast bedankt,

groetjes Harold (en Sandra)

_________________
* Rapido Record-matic 1981
* Volkswagen Transporter 2.5 TDI 1999



"life's a journey, not a destination"


21 jul 2011, 10:53
Profiel E-mail

Geregistreerd op: 11 jul 2011, 12:16
Berichten: 14
Woonplaats: Hilaard (Friesland)
Bericht Re: Plaats en soort kachel Record-matic 1981
Ik heb geen idee welk jaartal onze klapper gemaakt is, maar de kachel zit bij ons onder de tafel, aan de deurkant. Er zit een rooster en metalen plaat overheen.
groeten, Maaike


21 jul 2011, 21:12
Profiel E-mail
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: 28 maart 2009, 22:49
Berichten: 335
Woonplaats: Haarlem
Bericht Re: Plaats en soort kachel Record-matic 1981
De kachel was indertijd een optie. Hij zit er dus vaak niet in.
Wat ekiaam schrijft klopt: als je onder de Rapido kijkt zou je een ijzeren bak moeten zien tussen de wielen. Of niet ....
Als je een kachel wil aanbrengen, kan je eens kijken bij Ivan, de Belgische Rapido site:
http://users.telenet.be/rapido/ => Rapido => Technisch

_________________
Van 1988 tot eind 2014 eigenaar van een Rapido Confort uit 1979. Nu een Elddis Odyssey 321. Maar nog steeds Rapido-enthousiasteling !
https://rapido.buzink.nl


21 jul 2011, 21:30
Profiel E-mail WWW

Geregistreerd op: 15 jul 2011, 07:41
Berichten: 40
Woonplaats: Hof van Twente
Bericht Re: Plaats en soort kachel Record-matic 1981
Hallo Maaike,

Alvast bedankt! misschien dat ik zaterdag de boel maar weer eens openklap; ik heb vanmiddag eens naar het grasveldje voor ons huis staan kijken en volgens mij moet ik hem daar wel op kunnen duwen...
Sandra wil graag met een grote emmer sop aan de gang, de kussens van de banken heb ik deze week van hun velletje ontdaan en die zijn alweer lekker fris en schoon gewassen.
Als hij dan op staat kan ik hem eens op mijn gemak helemaal bekijken, en ontdekken :)
Ik heb wel wat voortent spul en zo onder de bank gezien maar niet gelet op een rooster of iets dergelijks, ik was wat te gehaast omdat ik met onze zoon naar de kaakchirurg moest en maar 3 kwartier had om hem open en dicht te maken...

Als ik de klapper zaterdag nog open dan maak ik speciaal voor jullie wat foto's van de kleppen op de banken....

greetz Harold

_________________
* Rapido Record-matic 1981
* Volkswagen Transporter 2.5 TDI 1999



"life's a journey, not a destination"


21 jul 2011, 21:31
Profiel E-mail
Bericht Re: Plaats en soort kachel Record-matic 1981
De kachel die als Optie werd geleverd voor de Rapido en ook voor de Esterel klappers was een Riviéra vloerkachel. Dit was een kachel van Nederlandse bodem en wordt niet meer gemaakt.
Een andere optie voor een Confort/Rekord/Export is er niet omdat de hoogte van de normale wandkachels van bijvoorbeeld Riviéra en Truma te hoog zijn, zelfs de kleine Truma 1800S die welliswaar in een Esterel of een Rapido orline past, past niet in een Confort/Rekord/Export.
Gewoon even zoeken dus naar een Riviéra vloerkachel bij de verkoopsite's.
Ik heb nog een, maar is reeds gereserveerd.


30 jul 2011, 16:49

Geregistreerd op: 27 jun 2011, 18:32
Berichten: 33
Bericht Re: Plaats en soort kachel Record-matic 1981
Na de aankoop van onze Export in 2004 hebben we de Riviera gas vloerkachel eigenlijk nog nooit gebruikt.
Voor de soms in het voorjaar noodzakelijke verwarming hebben we een elektrisch blaaskacheltje bij de bouwmarkt gekocht.
Twee standen verwarmen en ventileren, met thermostaat, voor minder dan 30 euro!
Een electra aansluiting nemen we altijd op een camping en dat is vrij duur, 2,5 tot zelfs 5 euro per dag, dus daar maken we nu goed gebruik van!
De gas vloerkachel hebben we gedemonteerd en verkocht.
Het gat in de vloer van de Export is dichtgemaakt met een plaatje 2mm aluminium met wat isolatieschuim eronder.
Ook onze koelbox is een 12/220 volt exemplaar, en niet op gas.
Drie jaar geleden, na onze verhuizing vanuit het wilde Westen van Z H naar Veelerveen GR, hebben we ruim twee maanden in de Export gewoond in onze tuin en ook toen slechts electra gebruikt voor verwarming en koeling!
De elektrische installatie in de Export is door mij wel geschikt gemaakt voor de belasting met een elektrisch kacheltje door wat dikkere bedrading en een extra wandcontactdoos.


31 jul 2011, 05:31
Profiel E-mail
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: 28 maart 2009, 22:49
Berichten: 335
Woonplaats: Haarlem
Bericht Re: Plaats en soort kachel Record-matic 1981
Een gaskachel is met name prettig als je erg vroeg in het jaar gaat kamperen. Dan kan het erg koud zijn.
Een elektrische ventilatorkachel is tegenwoordig een goed alternatief als het 's avonds net even te koud is.
Als je de kachel dan op zijn laagste stand zet (meestal 500W = 2amp) kan een normale camping zekering dat makkelijk trekken, samen met de koelbox.
Behalve als je ook nog een koffie apparaat, een magnetron, een vriezertje, een elektrische wok, enz, aansluit ... (over kamperen gesproken).

_________________
Van 1988 tot eind 2014 eigenaar van een Rapido Confort uit 1979. Nu een Elddis Odyssey 321. Maar nog steeds Rapido-enthousiasteling !
https://rapido.buzink.nl


31 jul 2011, 10:52
Profiel E-mail WWW

Geregistreerd op: 15 jul 2011, 07:41
Berichten: 40
Woonplaats: Hof van Twente
Bericht Re: Plaats en soort kachel Record-matic 1981
Allemaal alvast bedankt voor jullie reacties! Ik heb op één knie onder de klapper gekeken, en ik ben bang dat we de optionele kachel ontberen... :)

Op dit moment staat de Record-matic even bij een kennis op de oprit; wij hadden de ruimte even nodig voor de camper van Opa en Oma waar we dit jaar mee op pad gaan...

Mocht de kachel zoals verwacht inderdaad ontbreken dan hebben wij ook wel zo'n aanjager kacheltje zoals eerder genoemd, en ik denk er nu over om er misschien een Eberspächer dieselkachel in of onder te bouwen, zuinig, prima warmteafgifte, en vooral... compact...

Maar eerst een paar weken op pad met de camper van Opa en Oma... tot over een paar weken dus!!!

groetjes

_________________
* Rapido Record-matic 1981
* Volkswagen Transporter 2.5 TDI 1999



"life's a journey, not a destination"


31 jul 2011, 18:49
Profiel E-mail
Bericht Re: Plaats en soort kachel Record-matic 1981
@sloosboom:
Elektra op een camping duur? Ja, klopt. En waarom vraag jeje niet af?
Juist, door mensen die een elektrokachel meennemen en dan vaak ook nog een elektrische braadpan, magnetron enz.
Dus eigen schuld dikke bult dat je soms 5 euro moet betalen.
Vooral in Duitsland is het gemakkeleijk om zoveel mogelijk elektrische (overbodige) luxe mee te nemen omdat ze daar vaak een 10 of 16 Ampere aansluiting hebben. In Nederland zijn het vaak nog 4 Ampere aansluitingen en als je geluk hebt 6 Ampere met 10 Ampere als je iets meer betaald.

Juist door de luxus kampeerders betalen wij teveel aan de elektra aansluiting!

Christiaan uut Olle Pekel


31 jul 2011, 21:21

Geregistreerd op: 27 jun 2011, 18:32
Berichten: 33
Bericht Re: Plaats en soort kachel Record-matic 1981
Wel vreemd dat je thuis nooit aan 5 euro stroomverbruik komt per dag!
Electra, maar ook zogenaamde reserveringskosten en hoogseizoenprijzen zijn manieren van campingexploitanten om de toch al hoge kampeertarieven nog meer op te schroeven!
Ik weet wel dat alles veel geld kost, maar waarom houdt ons inkomen en vooral vakantiegeld daar geen rekening mee?


01 aug 2011, 20:42
Profiel E-mail
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forum/DivisionCore.
phpBB.nl Vertaling