Het is 09 mei 2024, 08:24




Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Record-Matic 
Auteur Bericht
Bericht Re: Record-Matic
:lol: Ik trek een Esterel met een leeggewicht van 560 Kg, maar die tijdens mijn reizen meestal meer weegt dan is toegestaan, zo rond de 800 Kg(maximaal toegestaan 750 Kg). Deze trek ik met een Renault Kangoo 1.9D(iesel) met 54 PK, en mag volgens kenteken daarmee 830 Kg trekken.
Met deze kombinatie heb ik buiten de snelweg al een helling van 20% overwonnen, welliswaar in zijn 1e versnelling, maar toch geen werkelijk probleem gehad behalve dat de weg nat was en de banden op de putdeksel steed doorsloegen. :)

Een Scenic 1.6 heeft naar ik meen iets van 90 PK of zo. Dus een Rapidotje zal hij wel over de bergen krijgen.

Sommige verklaren mij voor gek om met zoweinig vermogen de bergen in te gaan, maar ik ken ook mensen die met een 2cv en een Confort op pad gaan. Een helling van 20% zal daarmee echter niet lukken.


26 mei 2011, 22:11
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: 28 maart 2009, 22:49
Berichten: 335
Woonplaats: Haarlem
Bericht Re: Record-Matic
Goede reis en een fijne vakantie toegewenst !!

_________________
Van 1988 tot eind 2014 eigenaar van een Rapido Confort uit 1979. Nu een Elddis Odyssey 321. Maar nog steeds Rapido-enthousiasteling !
https://rapido.buzink.nl


26 mei 2011, 23:23
Profiel E-mail WWW

Geregistreerd op: 22 mei 2011, 12:57
Berichten: 7
Bericht Re: Record-Matic
Hallo allemaal,
Mijn vakantie in Frankrijk zit er weer op. De heenreis zonder klapper en terug mét de klapper is goed verlopen.
Alleen de vakantiedagen waren erg slecht, 3 dgn zon en 17 dgn slecht weer met harde wind,regen en 13 gr., elke dag de kachel aan.
Máárrrrr, ons klappertje was wéér waterdicht, je staat verbaasd hoe zo'n klapdoos het zo droog houdt, misschien is het wel
om hem exact waterpas te zetten waar ik nogal secuur in ben. De mensen op de camping lachen altijd als ik mijn waterpassen
van 1.20 mtr tevoorschijn tover, ha ha.
Jullie zijn van mijn verhaal weer op de hoogte.

Groet Han.


24 jun 2011, 11:52
Profiel E-mail

Geregistreerd op: 05 apr 2011, 14:39
Berichten: 26
Bericht Re: Record-Matic
waar hebben jullie gezeten in Frankrijk dat het zo slecht was?


24 jun 2011, 15:11
Profiel E-mail

Geregistreerd op: 22 mei 2011, 12:57
Berichten: 7
Bericht Re: Record-Matic
Tussen Limoge en Brive. In de Corrèze. Was daar vanaf Febr. tot eind mei droog en warm. Het laatste weekend (toen wij daar aankwamen) Mei/Juni was nog warm, 30 gr. naarna begon het slecht te worden (13 gr.) tot 19 Juni. Wij hebben het vaak dat het daar wat slechter weer is maar
elke keer als je daar naar toe gaat hoop je op mooi weer. De Camping is verkocht zodat wij er niet meer heen gaan, van daar dat we de Rapido meegenomen hebben.
Gr. Han


24 jun 2011, 16:56
Profiel E-mail
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forum/DivisionCore.
phpBB.nl Vertaling