Het is 10 mei 2024, 20:31




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Verf Confort 
Auteur Bericht

Geregistreerd op: 01 maart 2016, 18:56
Berichten: 6
Bericht Verf Confort
Sinds een weekje ben ik de trotse bezitter van een Confort Matic de Luxe. Aangezien ik graag een beetje pruts aan deze nieuwe aanwinst ben ik eea rondom aan het opknappen. Aan de buitenzijde heeft de caravan een behoorlijke kras zodat je op het blanke aluminium kijkt. Ik ben dus op zoek naar een potje verf met de juiste kleur om dit wat bij te werken. Het is niet de witte maar meer de gele kleur. Iemand een idee van een kleurnummer en/of waar ik deze verf zou kunnen kopen?

Vast bedankt,
Arrie Rombout


01 maart 2016, 19:08
Profiel E-mail

Geregistreerd op: 18 nov 2011, 20:36
Berichten: 229
Bericht Re: Verf Confort
Als je de kleur niet vindt, kun je ze altijd laten inscannen bij een verfwinkel.
De kans is ook zeer groot dat de originele kleur niet meer dezelfde is als de huidige kleur op je confort (door inwerking van oa de zon)

_________________
- Rapido Golf 380 van 1993:
- Pedal Power Deep Detachable:
- Lowa bottinnen.


03 maart 2016, 23:27
Profiel E-mail

Geregistreerd op: 01 maart 2016, 18:56
Berichten: 6
Bericht Re: Verf Confort
Dank voor uw reactie.
Die mogelijkheid is mij bekend, maar ik heb daar niet al te beste ervaringen mee.
Gezien de reacties zal het toch wel deze optie worden, denk ik., maar dan haal ik een deur er uit en laat deze op diverse plaatsen scannen via de spectrometer en neem dan een aanvaardbaar gemiddelde.
Ik laat wel weten hoe dit afloopt. Voorlopig ook nog druk met het inbouwen van een vast bed.
Groets,
Arrie Rombout


03 maart 2016, 23:53
Profiel E-mail

Geregistreerd op: 01 maart 2016, 18:56
Berichten: 6
Bericht Re: Verf Confort
Toch maar voor de meng-mode gegaan. Bij plaatselijke dhz.winkel via spectrometer( heet zon ding zo?) de kleur laten bepalen. Metingen gedaan op diverse plaatsen en de uitkomst was een beetje verrassend. Het blijkt een bestaande Histor kleur te zijn, Opera genaamd. Aangezien dit een wat oudere kleur is had de dhz.zaak deze niet op voorraad, maar met de mengmachine werd er een half litertje voor mij gemaakt. Ik kan niet anders zeggen dan dat dit perfect is gegaan. Na droging is er absoluut geen kleurverschil. Aanvankelijk stond ik er een beetje wantrouwend tegenover, maar hed heeft goed uitgepakt. Nu nog even wachten op een beetje weersverbetering en klappen met die kar.
Groets
Arrie Rombout


27 maart 2016, 12:41
Profiel E-mail

Geregistreerd op: 05 maart 2017, 23:52
Berichten: 3
Bericht Re: Verf Confort
Hallo Arrie,

Een wat late reactie, maar zou je me kunnen vertellen wat voor soort verf je hebt gebruikt voor de buitenkant? Ik wil mijn rapido ook gaan schilderen en twijfel over het type verf en grondverf.

Alvast bedankt,
Aukelien


08 maart 2017, 11:17
Profiel E-mail
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forum/DivisionCore.
phpBB.nl Vertaling