Het is 10 mei 2024, 10:13




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Weer voortent. Hypercamp Hilton 270 
Auteur Bericht

Geregistreerd op: 01 jan 2014, 19:57
Berichten: 5
Bericht Weer voortent. Hypercamp Hilton 270
Naar ik begrepen heb is voor hypercamp maat 3 voldoende (705-730) voor een confort. Nu hebben wij de versie uit 1984 (confortmatic)

Echter wil ik heeeel zeker weten of dit echt goed past aangezien met bij Dorema tenten de maat 4 adviseerd (725 - 750) . En ik maar denken dat ze uit dezelfde fabriek kwamen.

Volgens de tekening hier op het forum is de rapido 716cm dus eigenlijk zou die maat 3 van hypercamp goed moeten zijn, of is dat stiekem toch net iets te krap? De dorema maat 3 zou dan feitelijk ook goed moeten zijn: 700-725 cm

Nu vroeg ik mij ook af, wat eventueel het nadeel kan zijn om voor een 3 meter tent te gaan tov 270, of is het eigenlijk alleen maar voordelen?
Ik wil wel het aluminium frame gaan gebruiken ivm gewicht.
Voordeel is dat deze voortent nu inclusief alu frame op nog geen 600 euro uitkomt en dat is nu net een leuke prijs voor ons.


05 feb 2016, 09:57
Profiel E-mail

Geregistreerd op: 13 apr 2015, 15:02
Berichten: 2
Bericht Re: Weer voortent. Hypercamp Hilton 270
Waarom neem je een hyperkamp.De dorema is niet veel duurder en bij die weet je dat het gaat passen. Er is normaal ergens een lijst op het forum met de merken die passen. Ikzelf heb nu een dorema olympic xl 270 gekocht omdat de Primero bijna nergens meer verkrijgbaar is wegens het stoppen van de fabricage van dit model. Volgens de tentenhandel is de maat hetzelfde alleen ligt de kwaliteit van dit model hoger dan de Primero. En het is idd een maatje 4 dus denk ik idd dat het te krap gaat zijn gezien de maten van de dorema. Als je de dorema neemt moet moet je wel het quicksysteem erbij nemen omdat je geen oogjes kunt monteren op de panelen van de Rapido anders zitten die in de weg bij het dichtklappen. De prijs van dit geheel zal rond de 650 euro komen te liggen. Inclusief de het quickgedoe.


19 maart 2016, 18:53
Profiel E-mail
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forum/DivisionCore.
phpBB.nl Vertaling