Het is 10 mei 2024, 04:30




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Slapen aan de bankzijde 
Auteur Bericht
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: 28 maart 2009, 20:34
Berichten: 72
Woonplaats: Eindhoven
Bericht Slapen aan de bankzijde
Beste Rapido liefhebbers,

Wij overwegen serieus om niet langer op de kant van de treinzit te gaan slapen maar op de andere kant waar de bank zit (waar je het stapelbed kunt maken). Dan kan de treinzit blijven zitten voor zitten en kan het bed afgeschermd worden met een gordijn.

Ik heb op deze site al een paar voorbeelden gezien. Die spreken me echter nog niet aan omdat ze niet gebruik maken van de originele kussens en bedsteunen/buizen.
http://www.rapidoclub.nl/forum/viewtopic.php?f=3&t=72&view=previous

Ik ga wel de buizen ondersteunen met een plankje.

Nadeel is dat het bed aan deze kant 20cm smaller is dan aan de kant van de trein zit. Er is wel ruimte voor meer matras breedte. Zijn er mensen die daar al een oplossing voor hebben?

Ik vraag me af wie er meer slapen aan de zijde van het stapelbed?
Wat hebben jullie als extra gedaan?

_________________
Gerrit Preuter

In bezit van van een Rapido Confort
Bezoek ook eens mijn website over mijn tractor


07 sep 2014, 14:20
Profiel E-mail WWW

Geregistreerd op: 04 sep 2012, 07:21
Berichten: 131
Bericht Re: Slapen aan de bankzijde
Wij slapen er niet vast maar als de kinderen daar, als we naar texel zijn, slapen heb ik als ondersteuning uit die topic die jij aangaf de pvc pijpjes... Werkt perfect en is stevig zat.
Ik heb zelf wel nagedacht om het bed iets te verbreden. Maar let wel op, als je je matras wil verbreden passen de kussens niet meet in de klapper hoe ga je dat dan oplossen...

_________________
Rapido Record bezitters doen het na het uitvouwen
http://home.planet.nl/~klein032/RapidoKlein/Welkom.html


09 sep 2014, 06:29
Profiel E-mail WWW
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: 28 maart 2009, 20:34
Berichten: 72
Woonplaats: Eindhoven
Bericht Re: Slapen aan de bankzijde
Hoi Marc,

Ik zou twee of drie kussen willen maken van 20cm breed. Die kan ik in een van van bankjes van de treinzit opbergen of onder het dekzeil. Ik neem nu al twee kussen mee onder het dekzeil boven op de caravan zelf. Dat moet dus oplosbaar zijn.

Gerrit Preuter

_________________
Gerrit Preuter

In bezit van van een Rapido Confort
Bezoek ook eens mijn website over mijn tractor


09 sep 2014, 21:31
Profiel E-mail WWW

Geregistreerd op: 04 sep 2012, 07:21
Berichten: 131
Bericht Re: Slapen aan de bankzijde
Ja dat zou kunnen dat is bij ons een probleem. In de banken zitten namelijk al de voortent, keukenspullen, oventje en noem maar op die zitten dus vol. Ook onder de dinette kan niks meer staan omdat daar kastje keuken blokje en tentstokken liggen... wij hebben alle kussens van de dinette op de klapper. Maar verbreden is dan simpel.... een lange strook triplex met een ondersteuning in het midden, een beetje op de bestaande planken leggen en hoofd en voeteneind op de houten kistjes waar bij de matic de veren inzitten en voilĂ ...
succes


10 sep 2014, 06:44
Profiel E-mail WWW
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: 28 maart 2009, 20:34
Berichten: 72
Woonplaats: Eindhoven
Bericht Re: Slapen aan de bankzijde
Hoi Marc,

Zo had ik het ook ongeveer in gedachten. Ik was alleen benieuwd of er nog andere oplossingen zijn.
In ieder geval al hartstikke bedankt met het meedenken tot nu toe.

_________________
Gerrit Preuter

In bezit van van een Rapido Confort
Bezoek ook eens mijn website over mijn tractor


10 sep 2014, 21:48
Profiel E-mail WWW

Geregistreerd op: 10 jun 2012, 08:31
Berichten: 80
Bericht Re: Slapen aan de bankzijde
wij vermaken ons best op de treinzit maar als ik aan de andere kant zou slapen zou ik:

* extra steunen voor de buizen maken/aanschaffen.

* extra buis maken/ aanschaffen.

* de steunen van de voorste plaat zo verzetten dat er tussen de platen een spleet ontstaat
**** een strook triplex maken, die aan weerzijde ongeveer 5 cm op de originele platen rust,
****met aan de onderkant latjes die dezelfde breedte als de spleet heeft zodat de strook niet van de platen kan schuiven.
**** deze strook zou kan uit meerdere delen bestaan die bijv. per twee delen dubbel te vouwen zijn.
**** Je houd dan 2 dubbelgevouwen strookjes van ongeveer 50 cm lang en met de breedte van de spleet + 10 cm
**** deze 2 setjes kun je in elkaar leggen met de latjes naast elkaar ( dan is de totale dikte 4 laagjes triplex plus 3 lat-diktes)
**** om dubbel te vouwen zou ik geen scharnieren gebruiken maar een strook zeildoek of zelfs duct-tape.

* de extra kussens van de breedte van de spleet zou ik aan de muurkant leggen

* een strook dik onderlaken maken, dat de lengte van de beddelen heeft en zo breed dat die met klittenband 20 cm om de kussens heen kan
**** je "plakt" dan dit laken op het achterste paneel, legt alle kussens op hen plek en
**** tilt dan het voorste grote kussen iets op om het laken op de voorste paneel te "plakken.
**** Door op de panelen het zachte deel van de klittenband te plakken zal dit geen problemen op leveren als je gewoon een bank wilt maken.

de kussens kunnen zo niet uit elkaar schuiven en worden de naden minder voelbaar!
een hoeslaken kan gewoon om het geheel heen aangezien het klittenband zo'n 20 cm naar binnen zit en
de kussens dus makkelijk even een stukje opgetild kunnen worden.

Een heel verhaal maar ik zie het zo voor me, een tekening of schetsje hierbij plaatsen zou verhelderend werken maar die erbij plaatsen lukt niet.

Ik vind het leuk dat mijn idee voor de ondersteuning van de bedstangen, behalve door mij, ook door anderen gebruikt word.


11 sep 2014, 23:15
Profiel E-mail
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forum/DivisionCore.
phpBB.nl Vertaling