Het is 10 mei 2024, 01:53




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Gebruik van de achterdeur 
Auteur Bericht

Geregistreerd op: 05 mei 2014, 07:38
Berichten: 8
Bericht Gebruik van de achterdeur
Komend weekend ga ik met mijn kinderen klussen aan de Confort, aanpassen tentrail en extra stopcontacten inbouwen. Ik zou graag de mogelijkheid hebben om de achterdeur, waar nu het keukenblok tegenaan geplaatst is, ook te kunnen gebruiken als ingang. De dissel neemt ruimte in beslag in de voortent en ik heb me er een aantal keren lelijk tegen gestoten :( .... Dat betekent dat de huidige achterdeur aangepast moet worden. Nu zit hij vastgeklemd.
Heb wel foto's van een aanpassing gezien (achterdeur aanpassing Franse vrienden) maar geen werkbeschrijving.

Heeft iemand ervaring met het aanpassen? Welke materialen moet ik aanschaffen om er een deur van te maken? Wel type slot en handgreep moet ik nemen? Wat is de werkwijze?

Hartelijke groet, Anne


05 mei 2014, 09:37
Profiel E-mail

Geregistreerd op: 10 jul 2012, 19:31
Berichten: 141
Bericht Re: Gebruik van de achterdeur
Hoi,

Precies, dat wil ik ook!

welke plaatjes of site bedoel je dan met "(achterdeur aanpassing Franse vrienden)"?

De latere types hadden dit ook als mogelijkheid. Dus wellicht kun je daar nog iets mee adhv foto's?

_________________
Rapido Caravanes
Type Confort
No du Type: 5471 Année 1978
Poids à vide: 375 P.T.A.C. 495

http://www.2cv6.nl/fotos/upload/Files/Rapido


05 mei 2014, 12:49
Profiel E-mail

Geregistreerd op: 05 mei 2014, 07:38
Berichten: 8
Bericht Re: Gebruik van de achterdeur
Vond dit item met foto's op blz 7 van dit forum. Titel van het bericht: Achterpaneel als deur, gevonden bij onze Franse vrienden.


05 mei 2014, 16:37
Profiel E-mail
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: 28 maart 2009, 22:49
Berichten: 335
Woonplaats: Haarlem
Bericht Re: Gebruik van de achterdeur
viewtopic.php?f=3&t=49

_________________
Van 1988 tot eind 2014 eigenaar van een Rapido Confort uit 1979. Nu een Elddis Odyssey 321. Maar nog steeds Rapido-enthousiasteling !
https://rapido.buzink.nl


05 mei 2014, 20:50
Profiel E-mail WWW

Geregistreerd op: 05 mei 2014, 07:38
Berichten: 8
Bericht Re: Gebruik van de achterdeur
Dank! :) ik ga de foto' s uitprinten en daarmee naar een ijzerwarenhandel. Kunnen zij vast wel zien wat voor materiaal ik nodig heb.


05 mei 2014, 21:07
Profiel E-mail

Geregistreerd op: 10 jul 2012, 19:31
Berichten: 141
Bericht Re: Gebruik van de achterdeur
Dank!

Precies, dit is wat ik zocht en eerder had gezien op een andere rapido. Een deel van de onderdelen heb ik al. Maar dit soort plaatjes geven toch de nodige inspiratie.

Let er op, dat bij de geposte foto's de lange (onderste) scharnierstrip, mogelijk nu met de schroeven door de tentrail zit. Hierdoor kan de tochtflap er mogelijk niet meer doorheen.

Daarom zou ik de scharniervorm van Marcel hier zeker verkiezen boven die van de Franse vrienden!

Bedankt voor de link

_________________
Rapido Caravanes
Type Confort
No du Type: 5471 Année 1978
Poids à vide: 375 P.T.A.C. 495

http://www.2cv6.nl/fotos/upload/Files/Rapido


06 mei 2014, 12:50
Profiel E-mail

Geregistreerd op: 10 jun 2012, 08:31
Berichten: 80
Bericht Re: Gebruik van de achterdeur
Ik denk dat het gelinkte topic van Marc vrij duidelijk is vooral als je deze topic helemaal tot onderaan doorleest.
Omdat het scharnierbeslag bovenop de deur en wand komt hoef je het achterpaneel niet aan te passen.
Hooguit de 6 draaivergrendelingen die je standaard voor het achterpaneel gebreukt "iets " te laten klemmen zodat ze niet spontaan in de wand zakken en degene in de achtertent buitensluiten.
Onze huidige record heeft nog geen achterdeur maar wij haalden gewoon het hele paneel er uit.
de achtertent was extra bergruimte en als we weggingen gewoon het paneel op de originele wijze plaatsen.

Wat ik gehoord heb( waar??) is dat er veel handwerk aan de rapido's was( één van de redenen waarom men stopte. het werd te duur)

Wij hebben meerdere rapido's gehad en er waren altijd verschillen!
* met een groot raam aan beide zijkanten
* Met een raam in het keukentje én de bergruimte van de export
* zonder keukenraam (export)
* met een hangmat
* met extra kastjes
* verschillende kooktoestellen ( in Engeland NATUURLIJK onder het gasstel een toaster zodat je je broodje in een speciaal pannetje onder de branders kon schuiven!!)

met de huidige geavanceerde snijtechnieken zou het toch een koud kunstje zijn om een kopie te maken !??
Maar zulke kleine parkertjes machinaal indraaien is een crime.
probeer maar eens ergens in een verborgen hoekje, voor je het weet draait de parker "dol"
En vergrendelingen met een veredelde haarspeld en plakken met dubbelzijdig plakband zijn natuurlijk niet van deze tijd??
MAAR ZE WERKEN NA 40 JAAR NOG PERFECT ;>P


07 mei 2014, 18:58
Profiel E-mail

Geregistreerd op: 05 mei 2014, 07:38
Berichten: 8
Bericht Re: Gebruik van de achterdeur
Japy, ik zal (nog meer) geduld beoefenen bij het plaatsen van de tochtflap. Bedankt! Ook voor je reactie op mijn vraag over het gebruik van de achterdeur!

Hartelijke groet, Anne


07 mei 2014, 21:26
Profiel E-mail

Geregistreerd op: 01 jan 2014, 19:57
Berichten: 5
Bericht Re: Gebruik van de achterdeur
Ik zie iemand zeggen dat latere modellen dit standaard hadden. Wij hebben een comfort uit 1985, kunnen wij dan gewoon de 2 deuren straffeloos omwisselen zonder aanpassingen te maken? Dat zou idd wel erg prettig zijn, want die dissel zit best in de weg.


14 mei 2014, 07:04
Profiel E-mail

Geregistreerd op: 10 jul 2012, 19:31
Berichten: 141
Bericht Re: Gebruik van de achterdeur
De deuren kun je zeker niet zomaar omwisselen!

Wat hier werd aangegeven is dat op de latere types (soms/vaak?) de achterdeur al is voorzien van scharnieren en een deurvanger.
Dan zou je het achterpaneel dus kunnen gebruiken als deur ipv vaste wand. Je hebt gelijk dat dat bijzonder handig is!

Zeker als je je keuken op steunen kunt zetten en die dus lekker in de ruime voortent (of achtertent) kunt gebruiken zonder dat je tegen de dissel aanloopt!

Bekijk de foto's eens goed, en vergelijk het met je eigen Rapido, dan weet je of het past.

Misschien waren die extra scharnieren wel een optie, ik kan het je niet vertellen.

Als er meer vraag is, is het wellicht iets om te maken in een iets grotere oplage? Misschien is het iets voor de Rapido Koning uit Beneden-Leeuwen welke al wel meer onderdelen heeft na laten maken? (waarvoor hulde!)

_________________
Rapido Caravanes
Type Confort
No du Type: 5471 Année 1978
Poids à vide: 375 P.T.A.C. 495

http://www.2cv6.nl/fotos/upload/Files/Rapido


14 mei 2014, 15:08
Profiel E-mail
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forum/DivisionCore.
phpBB.nl Vertaling