Het is 20 mei 2024, 19:30




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Bagage 
Auteur Bericht

Geregistreerd op: 02 mei 2012, 19:00
Berichten: 3
Bericht Bagage
Goedemorgen klappers;


Gewoon een vraag...............waar laten jullie je bagage, in de klapper (auto telt niet).
Lijkt mij leuk om eens te weten wat iedereen bedenkt om al zijn " rotzooi" mee te nemen!

Albert :mrgreen:


09 jun 2012, 09:13
Profiel E-mail

Geregistreerd op: 04 apr 2012, 21:40
Berichten: 42
Bericht Re: Bagage
dit vonden wij ook een lastig dilemma.
als de kussens van de zithoek in de banken zitten en het kastje met keukenblok en de voortent er tussen dan heb je geen ruimte meer voor de bagage.

wij lossen dit op door de kussens uit de bankjes te halen en deze op de wagen te leggen, samen met stoelen en de tafel, vastsjorren en het dekzeil er overheen.
met de kussens uit de bankjes heb je behoorlijk veel bagageruimte temeer omdat de bankjes overdwars zijn gemonteerd ipv in de lengterichting van de wagen.
hierdoor kun je ook grotere dingen meenemen


09 jun 2012, 10:36
Profiel E-mail

Geregistreerd op: 19 apr 2012, 10:11
Berichten: 11
Bericht Re: Bagage
slimme zet mvdkant


09 jun 2012, 14:23
Profiel E-mail

Geregistreerd op: 10 jun 2012, 08:31
Berichten: 80
Bericht Re: Bagage
de kussens EN de voor/achtertent op de bak!
De voortent boven de wielen en de kussens er voor en achter, dan krijg je een beetje een kattenrug model. De record heeft dat al vanwege de vloerverstevigingen.


11 jun 2012, 06:20
Profiel E-mail

Geregistreerd op: 23 apr 2012, 11:18
Berichten: 3
Bericht Re: Bagage
Wij hadden (en lieten ze daar) alle bewaarbare levensmiddelen in de kastjes met schuifdeurtjes. In de keukenlade bewaarden we de stapelmokken, een paar glazen en wat schoteltjes. Verder het bestek in een messenbak in de andere lade. Pannen en borden en alle andere keukenspullen gingen in twee plastic kratjes die precies in de rechter bank pasten. Daarvóór was dan nog ruimte voor blikken en andere voorraad. Als we de Klapper uitgeklapt hadden, ging de meeste inhoud van de kastjes achter het gordijntje onder het gasstel en in het kleine kastje onder het klapraampje. Verder hadden we onder de kapstok zo'n handige Ikea vouwkast waar we losse bijpassende laden voor kochten. Handig voor allerlei kledingstukken. Onze kleding ging mee in plastic kratjes met deksel. Handig te stapelen en vochtvrij onder de luifel. Omdat we 1 beddenstang misten, maakten we van een gordijnroede van hardhout een extra stang om daarmee op een plank boven het onderbed veel bergruimte en een werkvlak te creëren.
Als we de zaak inklapten, gingen de twee grote matrassen, de klaptafel en stoelen op de caravan mee onder het blauwe afdekzeil. Daar bovenop legden we de fietsen. Eerst de sturen draaien en trapper verwijderen. En dan vastsjorren met banden. De kleding ging weer in de kratjes en die stapelden we of op de achterbank of in de bagagebak van de auto. Ook namen we wel eens een vouwfiets mee bovenop de disselbak. De luifel ging met de stokken tussen de wielen evenals het grondtapijt.
In de linker bank gingen de 4 matrassen van de treinzit.


12 jun 2012, 23:35
Profiel E-mail

Geregistreerd op: 13 jun 2012, 08:13
Berichten: 2
Bericht Re: Bagage
Hoi,
Ik lees hier dat fietsen mee bovenop het dekzeil wel gaat, beschadigt het dekzeil dan niet? Of leg je er dan nog iets tussen?

Wij zijn sinds 2 jaar op pad met de Rapido van mijn schoonouders en leggen de bankkussens op de ingeklapte kar en daar het dekzeil overheen. (deden mijn schoonouders ook altijd)
In de banken past dan al onze bagage (kleding, slaapzakken, speelgoed van de kinderen etc)
Achter in de auto ligt dan alleen eten voor onderweg en de kinderfietsjes.

Karin


13 jun 2012, 09:11
Profiel E-mail
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: 24 maart 2009, 07:42
Berichten: 300
Woonplaats: Zutphen
Bericht Re: Bagage
Kees&Karin schreef:
Hoi,
Ik lees hier dat fietsen mee bovenop het dekzeil wel gaat, beschadigt het dekzeil dan niet? Of leg je er dan nog iets tussen?

Karin

Hoi Karin,
Voor ik een fietsenrek had nam ik de fietsen ook platliggend op de rapido mee.
Onder de trappers legde ik dan een (dik) stuk schuimrubber om beschadiging van het zeil te voorkomen, een plankje zou ook kunnen werken.
De fietsen legde ik vast met spanbanden.

_________________
Groetjes,

Niek Warmoltz (en natuurlijk Karin, Anika en Madelon)
Rapido export-matic uit 1981 met veel snufjes, dorema voortent en luifel


14 jun 2012, 06:42
Profiel E-mail WWW

Geregistreerd op: 23 mei 2012, 11:01
Berichten: 53
Bericht Re: Bagage
alles wat er in kan er in , kussens boven op, en rolbakken gevuld tussen de kussens, deze passen mooi onder het bed wanneer de caravan openstaat, fietsen gaan op het dak van auto. de binnen ruimte van de wagen blijft leeg, want ik wil relax rijden, en de koffer staat een tas in met voor 1 dag schone kleren en handdoek alsook onze medicatie, voor het geval van pech onderweg, ook is er koelbox in de koffer op 12v met eten en drinken voor onderweg, dus ook zo goed als leeg .


14 jun 2012, 13:18
Profiel E-mail

Geregistreerd op: 04 apr 2012, 21:40
Berichten: 42
Bericht Re: Bagage
albert, wat heb je zelf bedacht om alles mee te nemen??


17 jun 2012, 23:09
Profiel E-mail

Geregistreerd op: 02 mei 2012, 19:00
Berichten: 3
Bericht Re: Bagage
Goedenavond

Nou...........wat had ik zelf bedacht, eeehhhh ik heb hem pas anderhalve maand en geloof mij, ik heb een hele zaterdag op mijn hoofd zitten krabben.
Ik heb dit topic geopend om eens bij de klappers te neuzen qua bagage.
De oplossing met kussens is natuurlijk een goed idee, heb je de wielkasten vrij.
Het neerleggen van de kussens in het vierkant met daartussen ook bagage klinkt goed.
Het originele keukentje heb ik helaas niet maar heb wel een soort 40 voets container als disselbak waar een kookgebeuren in zit (wij koken echt nooit binnen) en ja.............de eeuwige skottelbraai, want anders kan je je als Nederlander nergens vertonen......toch.

Wat had ik bedacht: we slapen met twee personen in de kar, dus het "stapelbed" hoeft niet mee, hoewel het idee van een werk/voorraad/opbergplank is ook wel goed.
De stokken wil ik eigenlijk onder de kar hebben in een PVC pijp, en de voortent wil ik op de kar, samen met de kussens. Wel heb ik twee opklapbare kastjes gekocht waar ik behoorlijk wat zooi in kwijt kan tijdens het kamperen.
Toch blijft het moeilijk, maar ik zal als kleuterklapper nog wel het een en ander moeten leren, en heb gewoon veel moeite om te bepalen wat waar en wat nu wel en niet mee moet.
Ook de verlichting in de klapper vindt ik nog wel een uitdaging, een leeslampen is altijd leuk.


18 jun 2012, 19:18
Profiel E-mail
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forum/DivisionCore.
phpBB.nl Vertaling