Het is 16 jun 2024, 11:21




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Even voorstellen. 
Auteur Bericht

Geregistreerd op: 07 apr 2016, 13:41
Berichten: 3
Bericht Even voorstellen.
Wij kamperen sinds 2003 met een caravan. :D

Sinds najaar 2015 hebben we een Rapido 42CP (2001)

Wij hebben inmiddels een weekend achter de rug en het is goed bevallen. Er is een Fortex voortent bij. (Grooot..) :o
Er zijn wat details in de caravan die ik onlogisch vind en die ben ik aan het veranderen. Op termijn zal ik hier wat foto's van plaatsen op het forum. Ik heb al heel wat gelezen en veranderingen van anderen bezien. De caravans zijn niet gelijk maar ik herken het wel.
Wat mij wel heeft verbaasd is het leeg gewicht. Het is bij lange na niet 750-800 kg. Met gasfles, reservewiel en kookuitrusting (simpel) is de caravan op de weegbrug 920 kg. Er zit verder niets in. Dan blijft er weinig over... De fietsendrager zit er (niet meer) op.
Hoe doen anderen dat? Ik zie foto's van caravans met 2 fietsen achterop.. Je kunt toch niet alles in de auto stoppen.

Tot ziens op het forum en wellicht in den lande.

Har en Lies

_________________
Renault Captur dci met Rapido 42 cp evolution (bj. 2001)


07 apr 2016, 14:26
Profiel E-mail

Geregistreerd op: 18 jan 2013, 19:11
Berichten: 52
Bericht Re: Even voorstellen.
Ja, blijft weinig over,als je tot 1000 kg? mag. Maar je merkt al op, veel in de auto. Zo gaan mijn e-bike's ook in de auto en nog veel meer. Het probleem wat ik dan tegenkom is dat ik dus de auto altijd bij de caravan wil hebben.
Net nog even op een testrapport gekeken , is leeg 735 kg.
In Nederland mag op veel campings dat niet. Dan moet de auto op een parkeerplaats en daarom ga ik maar naar Frankrijk,Spanje ed. :D
Ik rij met een Renault Kangoo , toch een beetje aangeschaft om wat meer bagage mee te nemen.
Veel plezier met jullie Rapido.
Oja, wij komen alleen in voor en naseizoen in Frankrijk , maar zien zeer weinig van dit type hefdakcaravans daar.

_________________
Rijden met Renault Kangoo II en Trigano 310 TDL.


07 apr 2016, 15:34
Profiel E-mail

Geregistreerd op: 18 nov 2011, 20:36
Berichten: 229
Bericht Re: Even voorstellen.
Hier ook veel in de auto.
We zijn met twee en in een Berlingp kan wel wat gerief in.
(oa accu, krik, eten, stoelen, tafel, bottinen, jerrycan water)
Als we de tandem meenemen gaat die ook de auto in (het is een demonteerbare).
Daarnaast heb ik de (redelijk) zware binnentafel vervangen door een lichter model en nemen we geen voortent mee, maar wel een zakluifel.

_________________
- Rapido Golf 380 van 1993:
- Pedal Power Deep Detachable:
- Lowa bottinnen.


07 apr 2016, 16:51
Profiel E-mail

Geregistreerd op: 07 apr 2016, 13:41
Berichten: 3
Bericht Re: Even voorstellen.
Het is nog even wennen, andere auto en andere caravan. Hoewel we in juni naar Frankrijk gaan ben ik nu al bezig met de inrichting en wat wel en niet mee kan/mag. In de vorige auto: VW Golf IV variant TDI kon erg veel spul, de Captur is beperkter.
Minder mee is misschien ook wel beter. :D

Ik heb o.a. de treinzit veranderd naar een semi rondzit. (foto's komen op het forum, binnenkort) en de vaste tafel is eruit. De bekleding is helemaal vervangen met nieuwe kussens (op maat). Er kan niet meer op geslapen worden maar dat hoeft ook niet, we gaan altijd met ons tweeën samen met de hond. De kisten zijn inmiddels helemaal te openen, niet half zoals af-fabriek. De elektrische installatie wordt nog verder aangepast. Een aardlek-automaat met overspanning beveiliging. Meer 230V stopcontacten en een voortent aansluiting. Ik doe het zelf, op voorgeschreven manier. Het moet wel veilig.

Fietsen nemen wij eigenlijk nooit mee dus ik ben van plan een afneembaar wasrek te monteren op de plek van de fietsendrager. Niet die van Fiamma want die is belachelijk duur. :evil:

De rollo's zijn een ramp... De dealer moet er maar even goed naar kijken.

Dank voor jullie aardige woorden. Ik had al een groot deel van het forum doorgenomen voordat ik lid werd van de club, dus ik had al een aardig idee.

_________________
Renault Captur dci met Rapido 42 cp evolution (bj. 2001)


08 apr 2016, 08:49
Profiel E-mail
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: 15 mei 2009, 09:11
Berichten: 233
Bericht Re: Even voorstellen.
gefeliciteerd met je aankoop en welkom op het forum

grtz

Paul em Marga

_________________
Eerst 3 jaar geoefend met een Rapido orline 39 S van 1992 en sinds 3 juli 2011 met een Rapido Club 42 CP uit 1995, nu sinds 11-06-2018 in het bezit van een nieuwe Elddis Avante 482


15 apr 2016, 08:26
Profiel E-mail
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forum/DivisionCore.
phpBB.nl Vertaling