Het is 11 mei 2024, 19:31




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Mag ik mij even voorstellen? 
Auteur Bericht
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: 06 jul 2011, 14:27
Berichten: 60
Woonplaats: Arnhem
Bericht Mag ik mij even voorstellen?
Aan de Moderator: Het forumonderdeel mist volgens mij de knop: Nieuw onderwerp...

Dus dan maar even in de campingkantine:

Hallo allemaal!
Naast Volvo's (945 2.3i LPT g3 '97 373dkm) en motorrijden (Honda NTV 650 '96 65dkm) vind ik klapcaravans al jaren geweldig, maar het kwam er nog niet van om er 1 aan te schaffen, (hoop dat het volgend jaar mag van mijn vrouw, dan zijn we allebei 30 dus dan mag burgelijkheid blijkbaar ineens wel :D :lol: ;) ) De bungalowtent is met inmiddels 2 kinderen in ieder geval te klein geworden.
Zat toevallig afgelopen weken weer te snuffelen naar een Esterel of Rapido en sprak er toevallig over met mijn directeur. Blijkt zijn broer er 1 te hebben, staat al 10 jaar stil, en ook nog eens hier op de zaak!! O-oh... dat is wel errug makkelijk. Het is een Export-matic van 1 van de latere bouwjaren denk ik. Vanavond maar eens bij die man langs of we niet tot een dealtje kunnen komen.
Nog tips? Wat mag hij vragen aan euro's, en waar moet ik op letten?
Groetjes!

_________________
Rapido Export-Matic '83 getrokken door Citroën Picasso 1.8 lpg met 260.000 km ervaring ( De Honda NTV is na een flinke klapper verworden tot oud ijzer...)


06 jul 2011, 15:01
Profiel E-mail
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: 24 maart 2009, 07:42
Berichten: 300
Woonplaats: Zutphen
Bericht Re: Mag ik mij even voorstellen?
Hoi Gustaf,

Van harte welkom hier!
Ik zie dat wij (ook) 2 dezelfde passies hebben, nl. rapido klappers en motorrijden.
Ik rij op een Honda Pan European ST1100 en doe dat (vrijwel) dagelijks.

Je vraagt wat een export mag kosten.
Als deze in goede staat is, compleet is en extra's heeft zoals voortent, disselbak, reservewiel, extra bedstang (dus 2 stangen met plank en 2 stangen zonder plank, 1 is dan extra) en koelkast, dan zou ik bereid zijn om daar 1000 Euro voor te geven.
Het bouwjaar is daarbij dan niet interressant, wel hoe de staat van de klapper is.

Waar moet je op letten:
Algemene staat natuurlijk (zal na tien jaar stil staan wel wat stoffig zijn....)
Beschadigingen aan binnen en buitenkant.
Bobbels op de wanden aan de binnenkant (kan duiden op vocht in de wand= rot in de wand)
Banden, ik vermoed dat daar wel een paar nieuwe op mogen na tien jaar.
Compleetheid: kastjes, kussens, tussenstang woongedeelte, gordijn woongedeelte en gardobe, keukenkastjes, planken gardarobe en keuken.

Ik wens je een goede onderhandeling toe en ik hoop binnenkort hier te mogen lezen dat je tot aanschaf bent overgegaan.

_________________
Groetjes,

Niek Warmoltz (en natuurlijk Karin, Anika en Madelon)
Rapido export-matic uit 1981 met veel snufjes, dorema voortent en luifel


07 jul 2011, 06:48
Profiel E-mail WWW
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: 06 jul 2011, 14:27
Berichten: 60
Woonplaats: Arnhem
Bericht Re: Mag ik mij even voorstellen?
Gisteren maar eens langs geweest, ik mag hem de hele zomer lenen om te kijken of ik het wat vind (lees: om mijn vrouw over te halen) en over een week of 6 kijken we of hij hem terug wil, of dat wij hem overnemen.
Mooie oplossing dacht ik!
Beurtje incl nieuwe banden in 2002 gehad, en toen nog 1 keer gebruikt. Op het eerste gezicht zijn de banden niet droog/gescheurd, maar zal ik nog goed nakijken. We gaan ook niet ver, enkele dagen in de buurt van Nivone Belgie, en dan een paar dagen kust.

edit: moet natuurlijk Ninove zijn.

_________________
Rapido Export-Matic '83 getrokken door Citroën Picasso 1.8 lpg met 260.000 km ervaring ( De Honda NTV is na een flinke klapper verworden tot oud ijzer...)


Laatst bijgewerkt door Gustaf Larson op 11 jul 2011, 14:34, in het totaal 1 keer bewerkt



07 jul 2011, 07:04
Profiel E-mail
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: 28 maart 2009, 22:49
Berichten: 335
Woonplaats: Haarlem
Bericht Re: Mag ik mij even voorstellen?
2002? Vergeet dan je gasslangen niet te controleren!
Fijne vakantie in elk geval. (moet lukken met een Rapido)

_________________
Van 1988 tot eind 2014 eigenaar van een Rapido Confort uit 1979. Nu een Elddis Odyssey 321. Maar nog steeds Rapido-enthousiasteling !
https://rapido.buzink.nl


07 jul 2011, 08:22
Profiel E-mail WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forum/DivisionCore.
phpBB.nl Vertaling