Het is 20 mei 2024, 07:39




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Even voorstellen... 
Auteur Bericht

Geregistreerd op: 05 jul 2011, 14:27
Berichten: 8
Woonplaats: Eindhoven
Bericht Even voorstellen...
Hallo,

Bij de Volvo 700 vereniging is het een goed gebruik dat nieuwe forumgebruikers zich even voorstellen. Die gewoonte neem ik voor het gemak maar even over. Bij deze!
Ik ben Wouter, en samen met mijn vrouw (en twee kids) zijn wij sinds zondag 3 juli de trotse bezitters van een Rapido Export. Het jaartal is me bij de aankoop even ontgaan, maar ik meen dat het 1976 was. Het oude type met witte gladde wanden.
Voorzien van een originele Holtkamp voortent, en alles in prima staat! Nieuwe banden, velgen gestraald, nieuwe gasveer van de oplooprem, alles keurig gesmeerd en zichtbaar met zorg behandeld. De verkopende partij heeft zondag uitgebreid de tijd genomen om mij te laten zien hoe het in- en uitklappen gaat. Komend weekend gaan we maar eens proefkamperen om het uit te proberen. Ik sta te popelen om een foto bij dit bericht te voegen, maar het lijkt erop dat dat niet zo eenvoudig gaat.
Goed. Waarom een Rapido Export? Puur toeval eigenlijk. Als liefhebber van oldtimers (vooral oude Volvo'tjes) hebben wij enige jaren terug een Commer kampeerauto van 1973 gekocht. Die is inmiddels weer verkocht, omdat ik door alle water- en gastanks onder de auto geen ruimte meer had om nog een stoel te plaatsen voor onze 2e dochter, die toen nog in opkomst was. De verslaving aan die jaren '70 geur is al die tijd gebleven, en deze vakantie begon het te kriebelen. Een eerste poging om een ca. 50 jaar oude Ten Cate "Tenca" caravan te kopen leidde tot de constatering dat de verkoper, die bij de advertentie meldde "dat er alleen binnen wat geschilderd moest worden", wel een érg rooskleurig beeld schetste. We hebben ons echter niet uit het veld laten slaan, en na menig avondje zoeken op marktplaats kwam er plots een Rapido Export klapcaravan voorbij. Was het nou een vouwwagen of een caravan? Geen van beide concludeerde ik, het was een klapcaravan. Wat een geinig ding! Dat moest 'm worden. Na nog een paar avonden googlen op dit voor ons nog vreemde, maar aangename, fenomeen groeide het enthousiasme. Dit ding zat werkelijk geniaal in elkaar! En zo kwam het dat het afgelopen weekend, waarin ik heel Nederland heb doorkruist om naar twee Exports te kijken, de knoop werd doorgehakt en er plotseling zo'n ding voor de deur staat. Komend weekend 'proefdraaien' en dan over een paar weken wat langer kamperen met de Export.

Met groeten,

Wouter (Eindhoven).


Bijlagen:
klap caravan2.jpg
klap caravan2.jpg [ 31.48 KiB | 5391 keer bekeken ]
05 jul 2011, 14:49
Profiel E-mail
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: 20 jun 2011, 22:15
Berichten: 34
Bericht Re: Even voorstellen...
Goeie actie Wouter, dat voorstellen! Zal ik zo ook even doen (heb ook pas net een Export gekocht).

Vraagje... Wat is dat voor klep/deur onder je keukenraam? Dat heeft de mijne niet!

Groeten,
Erik

_________________
Rapido Export Matic 1980

Mijn blog over de Rapido
Mijn andere hobby: FlyingSquirrel.nl


05 jul 2011, 19:07
Profiel E-mail WWW
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: 28 maart 2009, 22:49
Berichten: 335
Woonplaats: Haarlem
Bericht Re: Even voorstellen...
Hallo Wouter,
Bedankt voor je introductie en veel geluk met je Rapido!

_________________
Van 1988 tot eind 2014 eigenaar van een Rapido Confort uit 1979. Nu een Elddis Odyssey 321. Maar nog steeds Rapido-enthousiasteling !
https://rapido.buzink.nl


05 jul 2011, 22:31
Profiel E-mail WWW
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: 24 maart 2009, 07:42
Berichten: 300
Woonplaats: Zutphen
Bericht Re: Even voorstellen...
Hoi Wouter,

Welkom hier!
Je export is in iedergeval van 1978 of ouder, ik zie dat aan het serviceluik onderaan het keukengedeelte.
Deze zit er bij de types vanaf 1979 niet meer in!
Je hebt dus echt een oudje op de kop getikt en dan ook nog in prima staat!
Ik wens je heel veel plezier toe met je export!

_________________
Groetjes,

Niek Warmoltz (en natuurlijk Karin, Anika en Madelon)
Rapido export-matic uit 1981 met veel snufjes, dorema voortent en luifel


06 jul 2011, 06:57
Profiel E-mail WWW

Geregistreerd op: 05 jul 2011, 14:27
Berichten: 8
Woonplaats: Eindhoven
Bericht Re: Even voorstellen...
Erik schreef:
Goeie actie Wouter, dat voorstellen! Zal ik zo ook even doen (heb ook pas net een Export gekocht).

Vraagje... Wat is dat voor klep/deur onder je keukenraam? Dat heeft de mijne niet!

Groeten,
Erik


Ik meen dat dat een serviceluikje is. Lijkt mij vooral een handig luikje om -in ingeklapte toestand- gemakkelijk wat kleine spulletjes op te kunnen bergen. Die spullen komen dan in wezen op het keukenvloertje te liggen, waar natuurlijk niet veel ruimte is omdat in ingeklapte toestand daar allerlei kastjes liggen.


06 jul 2011, 13:30
Profiel E-mail
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: 06 jul 2011, 14:27
Berichten: 60
Woonplaats: Arnhem
Bericht Re: Even voorstellen...
Onder diversen is trouwens een voorstelafdeling zag ik.
Maar; hallo!
Wil even hier reageren want ik heb ook een intresse voor klapcaravans en ben al jaren Volvo liefhebber, (66, 340, 740, 240, 440, 44estate, in sinds enkele maanden een 940 uit '97)
Blijkbaar zijn er mensen met exact dezelfde afwijking als ik!!!
Dat is een geruststellend gevoel :D

_________________
Rapido Export-Matic '83 getrokken door Citroën Picasso 1.8 lpg met 260.000 km ervaring ( De Honda NTV is na een flinke klapper verworden tot oud ijzer...)


06 jul 2011, 14:47
Profiel E-mail

Geregistreerd op: 05 jul 2011, 14:27
Berichten: 8
Woonplaats: Eindhoven
Bericht Re: Even voorstellen...
Gustaf Larson schreef:
Onder diversen is trouwens een voorstelafdeling zag ik.
Maar; hallo!
Wil even hier reageren want ik heb ook een intresse voor klapcaravans en ben al jaren Volvo liefhebber, (66, 340, 740, 240, 440, 44estate, in sinds enkele maanden een 940 uit '97)
Blijkbaar zijn er mensen met exact dezelfde afwijking als ik!!!
Dat is een geruststellend gevoel :D


Die voorstel afdeling zag ik ook ineens....
Hier ook momenteel een '97-er Volvo 940 Turbo Estate die de Rapido mag gaan trekken. Met 452.000 km ervaring, vermeld ik nog even niet geheel zonder trots ;)
Hiervoor twee 740's gehad, een 142 en een 144.


06 jul 2011, 18:03
Profiel E-mail
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: 06 jul 2011, 14:27
Berichten: 60
Woonplaats: Arnhem
Bericht Re: Even voorstellen...
945 2.3i LowPressureTurbo intercooler lpg G3, handbak uit 1997 met 374.000 km ervaring.
(vriend van me heeft een 945 lpg automaat uit 1991 met tandem-asser ervenis Tabbert erachter met 525.000km op de teller, dus jij en ik moeten nog even doorrijden)

_________________
Rapido Export-Matic '83 getrokken door Citroën Picasso 1.8 lpg met 260.000 km ervaring ( De Honda NTV is na een flinke klapper verworden tot oud ijzer...)


07 jul 2011, 09:15
Profiel E-mail

Geregistreerd op: 12 mei 2012, 15:18
Berichten: 6
Woonplaats: brabant
Bericht Re: Even voorstellen...
ik hang er een fiat panda 1.1 uit 2003 voor (classic), aan de ex klapper van wouter

_________________
met me classic panda en de rapido de vrijheid in.


08 jul 2012, 13:16
Profiel E-mail
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: 04 mei 2009, 09:24
Berichten: 31
Bericht Re: Even voorstellen...
welkom en heel veel plezier met jullie rapido.

gr. Gerald en Sandra

_________________
Camperen met een Esterel C34 uit 1980


08 jul 2012, 21:06
Profiel E-mail
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forum/DivisionCore.
phpBB.nl Vertaling