Het is 13 mei 2024, 00:19




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Richard en Wilma 
Auteur Bericht

Geregistreerd op: 14 jul 2018, 15:14
Berichten: 12
Bericht Richard en Wilma
Na jaren kamperen met tent,vouwwagen enn caravan zijn we ook in 2017 eigenaar geweest van een boot maar na 400 km rietkragen waren we daar weer snel klaar mee. Het moest weer kamperen worden in 2018
Afgelopen juni zijn we met een camplet vouwwagen op vakantie geweest maar dit beviel niet echt. Op zoek naar alternatieve die door de auto getrokken kan worden.
Dit is een Rapido 31 t geworden voorzien van alle gemakken zoals twee luifels , voortent en fietsendrager. De gaskachel is er door de vorige eigenaar uit gehaald en daar is de thetford wc pot geplaatst.
Zelf ga ik de watertank verplaatsen van de disselbak naar het kastje onder de spoelbak en naast de deur een inbouw WCD(stopcontact) plaatsen. Een aantal etenswaren gaan electrisch klaar gemaakt worden.
We hopen dit jaar na de bouwvak vakantie er nog even op uit te trekken om de Rapido uit te proberen.
Mocht iemand dit lezen en nog niet op vakantie zijn geweest fijne vakantie.
Gr Richard


16 jul 2018, 19:55
Profiel E-mail

Geregistreerd op: 29 jul 2012, 19:58
Berichten: 38
Bericht Re: Richard en Wilma
Prima aankoop. Het is inderdaad een caravan om van te genieten.
Ik heb, onder andere, ook de watertank naar achter gebracht. Zie mijn bijlage van enkele jaren geleden (rubriek hefdak, jederi). Ik heb er zelfs een buitenvuller op gezet. Zeer handig. Moest ik het nog eens overdoen, zou ik wel een tank van 20 l plaatsen. (deels ten koste van het kastje onder de lavabo) . Heb nu 12 l, en dat is alle dagen bijvullen.
Wat ik ook een flinke verbetering vind, is het verplaatsen van het reservewiel naar achter. Was wel wat werk, maar de caravan is beter in evenwicht. Voorheen was het echt moeilijk om een aanvaardbare kogeldruk te bekomen.
Succes ermee.

Jef

_________________
Onderweg met een erg geoptimaliseerde Rapido 31T. Ons kasteeltje!


09 aug 2018, 17:32
Profiel E-mail

Geregistreerd op: 14 jul 2018, 15:14
Berichten: 12
Bericht Re: Richard en Wilma
hoi Jef

Foto van het achterwiel gezien maar is niet mogelijk door fietsendrager. Heb je overwogen om het wiel aan de onderzijde te maken? Of is dit technisch niet mogelijk?

Mijn watertankje is 15 liter en vul hem om de dag. Aanleiding was eigenlijk het zwart geworden waterslangentje van de disselbak naar de kraan.
Volgend jaar gaan we het kraantje vervangen met een iets hogere uitloop

gr Richard


16 aug 2018, 17:00
Profiel E-mail

Geregistreerd op: 29 jul 2012, 19:58
Berichten: 38
Bericht Re: Richard en Wilma
Voor het reservewiel onderaan is er te weinig plaats. Om minder dan 2m hoog te blijven is de caravan nu eenmaal laag gelegd. Om die reden is de as dan ook ver naar achter gebracht, en daarom is de kogeldruk gemakkelijk vrij hoog.

Jef

_________________
Onderweg met een erg geoptimaliseerde Rapido 31T. Ons kasteeltje!


17 aug 2018, 20:43
Profiel E-mail
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forum/DivisionCore.
phpBB.nl Vertaling