Het is 12 mei 2024, 17:44




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Eerst tent, toen Constructam, daarna TEC en nu Rapido! 
Auteur Bericht
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: 25 apr 2018, 16:48
Berichten: 2
Bericht Eerst tent, toen Constructam, daarna TEC en nu Rapido!
Na tot 1981 met een Constructam te hebben gereisd en daarna met een in 2001 aangeschafte TEC Travelking 510 TE, hebben we eind vorig jaar een Rapido Club 31 DL Evolution met treinzit aangeschaft van Delta Recreatie uit Schijndel.
Ik moet zeggen een fijn ding waarvan ik kan zeggen dat deze stevig en netjes is gebouwd, en niet met de "Franse Slag"! Ik ben dus tot nu toe erg tevreden met de aanschaf er van.

Toen we vorig jaar door Italië reisden merkte ik dat het toeren met die grote Travelking me niet meer zo plezierig afging. We zijn toen op camping eens gaan letten op wat kleinere caravans. We kenden het bestaan van Eriba, maar waren toch niet zo geporteerd van het hefdakje met tentzeil wanden.

Op de caravan beurs in Utrecht maakten we kennis met het merk Rapido. Mooie caravans, maar niet meer zoals de oude bekende uit de Rapido fabriek in Frankrijk.
Middels internet gezocht en uiteindelijk uitgekomen op de Rapido Club 31 DL Evolution, met een hele fijne hoekkeuken!
We hebben al de caravans met toilet ruimte niet in overweging genomen omdat wij vinden dat je dan altijd een aantal kubieke meters ruimte mee moet slepen waar je veel nuttiger zaken kunt meenemen of, juist kleiner kunt rijden. Niet iedereen zal het hiermee eens zijn maar wij hebben met veel mensen gesproken en hierbij vernomen dat zij net als wij nooit gebruik maken van de toiletruimte om te douchen. Dat andere kan bijvoorbeeld op een draagbaar toilet, wat je na gebruik weer ergens in of onder schuift. Ik verwacht dat een aantal lezers hier wel anders over zal denken, maar ja. Wij hebben enige langdurige tochten gemaakt, o.a. in Australië, waar we een vierwiel Toyota Hilux reden met camper opbouw. Daarin een groot twee-persons opvouwbaar bed boven de cabine, een klein aanrechtje en zitje. Voor onze toiletage gebruikten we een emmertje en.... een gat in de grond! We hebben nooit de toiletruimte of ingebouwde w.c. gemist. En wassen, wel onze ouders en grootouders gebruikten ook altijd een washandje en zo!

Wel, de Rapido heb ik behoorlijk aangepast aan onze wensen, zoals het electra systeem omgebouwd op volledig 12 Volt, waarbij ik op de plaats waar van fabriekswege een accu was geplant, een accu heb geplaats! Hiervoor heb ik voor de aansluitingen van de Scheiber Boitier BIP Transformateur_36.12854.61 gecorrespondeerd met.. Boitier. Uiteindelijk is het geheel nu klaar met relais, zekeringen e.d. Ook kan ik zonder te hoeven nadenken 230 Volt aansluiten, of zelf maken van 12 Volt. Tevens heb ik een enigszins buigbaar zonnepaneel van 160 WattPiek op het dak gelijmd. We kunnen nu dus als ware het een camper, overal staan!
Verdere aanpassingen die ik heb gedaan zijn het aanbrengen van een Reich Easydriver Pro 1.8 mover, hetgeen je op allelei soorten terrein veel flexibeler maakt en... onafhankelijk van anderen. Natuurlijk er zijn sterke beren, maar ik bewaar m'n lijf liefs voor fijnere zaken, zoals sporten en fietsen.
Ook heb ik een uitneembare vuilwatertank ingebouwd en een safe met bouten dwars door de vloer met daaronder een stalen plaat met platkop bouten. Verder zaken zoals een zijwand/windscherm bij de luifel, een wasdroog systeem waarvoor ik houten steunen heb gemaakt voor de handgrepen en zo nog een aantal zaken.

Over enige tijd zijn we van plan een rondreis door Frankrijk te maken en dan te ondervinden wat we goed hebben gedaan en wat misschien nog nodig is. De gereedschapskist e.d. gaat natuurlijk mee!

Zo dit was mijn verhaal van... naar een Rapido.

Als er van jullie zijn die geïnteresseerd zijn in video's gemaakt tijdens onze reizen dan kan dat door de volgende koppeling te volgen https://www.youtube.com/user/SilStrandjutter en / of https://www.facebook.com/john.vacation.3.

Oh ja, voor de Travelking in Google gewoon intikken TEC Mover Zonnepaneel voortent, dan komt mijn hij wel te voorschijn. (N.B. Is niet volgens de forumregels, maar het past wel mooi bij mijn verhaal, toch....)


25 apr 2018, 19:39
Profiel E-mail WWW

Geregistreerd op: 18 nov 2011, 20:36
Berichten: 229
Bericht Re: Eerst tent, toen Constructam, daarna TEC en nu Rapido!
veel plezier ermee!

_________________
- Rapido Golf 380 van 1993:
- Pedal Power Deep Detachable:
- Lowa bottinnen.


26 apr 2018, 16:45
Profiel E-mail
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forum/DivisionCore.
phpBB.nl Vertaling