Het is 11 mei 2024, 06:55




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Duitse tolheffing 
Auteur Bericht

Geregistreerd op: 09 dec 2012, 20:47
Berichten: 19
Bericht Duitse tolheffing
Hey rapidolovers!

Ik heb me laten wijsmaken dat de Duitse regering een wetsvoorstel heeft ingediend aan Europa om een (hou u vast) tolheffing in te voeren van 80€ :o :o :o
per jaar als je als buitenlander door of naar Duitsland moet.
Daar zullen ze in Oostenrijk, Slovenie, Kroatie niet mee kunnen lachen denk ik, welke negatieve impact zal dat hebben voor het tourisme in deze landen.
Weet iemand daar meer over?

Grts Ju.


31 okt 2013, 19:52
Profiel E-mail

Geregistreerd op: 15 jun 2009, 09:48
Berichten: 138
Bericht Re: Duitse tolheffing
Moin,

er is momenteel geen wetsvoorstel ingedient.
Dus ook nog geen bedrag hoeveel enz.

Omdat we in September net parlamentverkiezingen hadden hebben we momenteel nog de "oude" regering die geen wetsvoorstellen meer kan indienen.

Er zijn onderhandelingen voor een koalitie van meerdere partijen.
Een van de punten is in der daad tolheffing voor personenautos.
Het is een hobby van de CSU Ministerpräsident van de deelstaat Beieren Seehofer. Hij komt om de paar maanden ermee in de pers. Het liefst wil hij de tolheffing alleen van buitenlanders. Wat natuurlijk niet kan. De meeste anderen deelstaten zijn dit (en ander9 gezeur van die kant inmiddels spuugzat.

Idee is nu dat voor alle personenautos die in Dld. willen rijden een tolvignet verplicht wordt.
Duitse automobilisten betalen hun gewone wegenbelasting minus de kosten de tolvignet.
Hoe dat gaat werken, geen idee.
Er zijn autos voor die geen wegenbelastuing betaald wordt (elektrisch aangedreven bijv.), hoe worden daar de kosten van het vignet weer teruggegeven??
Blijkbaar is dat system in het geheel zo duur (adminstratiekosten) dat de opbrengst aan tol van buitenlanders nihiel is.

Dus even afwachten, deze Beierse ayatollah wordt zeker ook weer op zijn plek terechtgewezen.

_________________
Groetjes
Thomas&Rüdiger

We reizen met een Trigano Silver 420 (2009) en een Dacia Lodgy 1,5 dCi 110 (2012)


01 nov 2013, 00:32
Profiel E-mail
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: 15 mei 2009, 09:11
Berichten: 233
Bericht Re: Duitse tolheffing
Ik betaal al wegenbelasting en als alle idiote europese lidstaten voor alle buitenlandse automobilisten stickers in gaan voeren kan ik straks in een europa niet meer door mijn voorruit kijken
dit lijkt me een mooie taak om eens aan te pakken en de TOL zoals die nu in Europa geregeld is COMPLEET AF TE SCHAFFEN behalve voor niet EU burgers

grtz

Paul

_________________
Eerst 3 jaar geoefend met een Rapido orline 39 S van 1992 en sinds 3 juli 2011 met een Rapido Club 42 CP uit 1995, nu sinds 11-06-2018 in het bezit van een nieuwe Elddis Avante 482


02 nov 2013, 13:16
Profiel E-mail

Geregistreerd op: 09 dec 2012, 20:47
Berichten: 19
Bericht Re: Duitse tolheffing
Die Beierse ayatollah zal inderdaad niet meer zo hoog van zijn minaret janken want het is weggestemd.
Als ik me goed geïnformeerd heb althans.


22 jul 2014, 22:40
Profiel E-mail

Geregistreerd op: 15 jun 2009, 09:48
Berichten: 138
Bericht Re: Duitse tolheffing
Hoi allemaal,

weggestemd is er niks.

Er wordt nu een wetsvoorstel in de eerste kamer ingedient.
Wat er gat gebeuren, of er een meerderheid voor mogelijk is, geen idee.
Maar, als een meerderheid vor het wetsvoostel is dann gaat het voorstel verder naar de tweede kamer.

In de tweede kamer hebben de woordvoerders voor tolheffing geen merderheid.
De tweede kamer is een zamenstelling op basis van de regerende partijen van de deelstaten.
En daar hebben sozialdemokraten met andere partijen ( die de tolheffing ook niet willen) de meerderheid.
Goede kans dus dat het wetsvoostel hier afgewezen wordt.

Inmiddels gaan al die grensstreken (ook die van Beieren) van de Bondsrepublik op de barrikaden.
Ze vrezen dat ze minder klanten zullen hebben.
Of wat te denken van 20% tot 30% Nederlandse toeristen in de deelstaat Nordrhein Westfalen.

Dus afwachten.

_________________
Groetjes
Thomas&Rüdiger

We reizen met een Trigano Silver 420 (2009) en een Dacia Lodgy 1,5 dCi 110 (2012)


22 jul 2014, 23:17
Profiel E-mail
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: 06 jul 2011, 14:27
Berichten: 60
Woonplaats: Arnhem
Bericht Re: Duitse tolheffing
Als bewoner van het grensgebied gaan we regelmatig een in het weekeinde een middagje de grens over. Dat gebeurd dan niet meer. En met mij vele anderen. Dat gaan de Duitse ondernemers zien aan de omzet. Hooguit een keer naar Emmerich of Kleve via de binnendoor wegen. Maar een dagje Winterberg of CentrO Oberhausen worden onredelijk duur.

_________________
Rapido Export-Matic '83 getrokken door Citroën Picasso 1.8 lpg met 260.000 km ervaring ( De Honda NTV is na een flinke klapper verworden tot oud ijzer...)


14 jan 2015, 10:19
Profiel E-mail

Geregistreerd op: 15 jun 2009, 09:48
Berichten: 138
Bericht Re: Duitse tolheffing
Moin,

in principe is er in alle grensstreken, ook die van Beieren, een sterke verzet tegen de tolheffing.
Daar is niemand blij mee.
Of het helpt, geen idee????

_________________
Groetjes
Thomas&Rüdiger

We reizen met een Trigano Silver 420 (2009) en een Dacia Lodgy 1,5 dCi 110 (2012)


14 jan 2015, 11:14
Profiel E-mail
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forum/DivisionCore.
phpBB.nl Vertaling