Het is 11 mei 2024, 21:15




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Ja hoor! hij is er ... onze record matic... 
Auteur Bericht

Geregistreerd op: 15 jul 2011, 07:41
Berichten: 40
Woonplaats: Hof van Twente
Bericht Ja hoor! hij is er ... onze record matic...
Gisteren hebben we Nederland van Oost naar West doorkruist om onze Rapido Record-matic van 1981 op te halen... :)
Hij heeft jaaaaren in de stalling gestaan ongebruikt, dus het was nog een beetje spannend of we goed thuis zouden komen. Het begon al met de nummerplaat, er zat geen bevestigingsmogelijkheid op, dus schroefje van elastiekspanner eruit, gaatje in de nummerplaat, schroef met nummerplaat en al weer gemonteerd en wat tyraps deden de rest.
Daarna benieuwd of de remmen niet zouden vastslaan bij de eerste echte remactie; of juist zouden weigeren... maar na wat piep geluiden de eerste 2 straten ging alles goed en remde hij ook nog netjes mee als ik remde... :D
Gelijk de eerste mogelijkheid de banden op de juiste spanning gebracht en na een aantal kilometers nog een keer gestopt en eronder gelegen en gevoeld (was toen nog droog).
Met een tussenstop bij Opa en Oma uiteindelijk in de stromende regen naar huis gereden, dus ik had thuis niet veel zin om verder te kijken dan het disselslot.....
Wat gaat er nu eerst gebeuren? eerst gaan de wielen eraf, kunnen er meteen nieuwe banden onder, en dan de wiellagers controleren/vervangen evenals de remmerij bekijken en waar nodig vernieuwen, zowieso alles afstellen en oplooprem en zo smeren...
Daarna is de verlichting aan de beurt, alles werkte gelukkig, op een gecorrodeert lampje voor de linker RAW na(dat had ik bij vertrek gisteren in Noord Holland al provisorisch gerepareerd), maar ik zag al wel dat de verbindingen van de voertuigverlichting middels een kroonklemstrook tegen de balk zitten gemonteerd; dat gaan we dus in een (spatwater) dicht kastje plaatsen, water en elektra zijn geen vriendjes ;)
Dan de achterlichtunit's vervangen evenals de 7-polige steker; mistachterlicht en misschien derde remlicht monteren en dan??
De rest volgt als ik er straks eens goed onderdoor ben gekropen; de zon schijnt hier nu dusss

tot later

groetjes Harold en Sandra

_________________
* Rapido Record-matic 1981
* Volkswagen Transporter 2.5 TDI 1999



"life's a journey, not a destination"


17 jul 2011, 12:21
Profiel E-mail
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: 28 maart 2009, 22:49
Berichten: 335
Woonplaats: Haarlem
Bericht Re: Ja hoor! hij is er ... onze record matic...
Welkom op het forum Roadje van 36,
En vooraal veel succes met je klussen.
Je weet in elk geval waar je je vragen kunt stellen.
(In NH schijnt nu de zon. O nee, het regent alweer)

_________________
Van 1988 tot eind 2014 eigenaar van een Rapido Confort uit 1979. Nu een Elddis Odyssey 321. Maar nog steeds Rapido-enthousiasteling !
https://rapido.buzink.nl


17 jul 2011, 13:37
Profiel E-mail WWW

Geregistreerd op: 15 jul 2011, 07:41
Berichten: 40
Woonplaats: Hof van Twente
Bericht Re: Ja hoor! hij is er ... onze record matic...
dank je chris, de eerlijkheid gebied me te melden dat die 36 alweer een tijdje geleden is bedacht... ;) maar voor het gemak (lees vergeetachtigheid :D ) gebruik ik voor diverse fora en zo altijd dezelfde naam...
Ik ben van 1966, en inmiddels dus netjes tussen de 40 en 50 :lol:
(maar niet verder vertellen hoor!!!)

greetz

_________________
* Rapido Record-matic 1981
* Volkswagen Transporter 2.5 TDI 1999



"life's a journey, not a destination"


19 jul 2011, 19:15
Profiel E-mail

Geregistreerd op: 15 jul 2011, 07:41
Berichten: 40
Woonplaats: Hof van Twente
Bericht Re: Ja hoor! hij is er ... onze record matic...
Door drukte en onze al geplande vakantie met de camper van Opa en Oma, was er op het 1 keer thuis openklappen om gordijnen en kussens eruit te halen zodat deze gewassen konden worden nog weinig gebeurt aan de Record-matic.

Inmiddels zijn we terug uit Italiƫ en werd het dus hoog tijd om de kussens en gordijnen weer terug te plaatsen, en om de klapper eens goed onder de loep te nemen. :)

Thuis was helemaal uitpakken niet zo makkelijk vanwege de ruimte, dus we zijn gisteren even naar de boer iets verderop gereden om de klapper eens helemaal uit te pakken en op te bouwen.
Het voelde aan alsof ik met een grote mecano doos bezig was, openklappen en vastmaken, en alle meubels uitklappen en monteren, de voortent onder de bank vandaan en puzzelen hoe die op moest. ;)
Dat was dus wel anders dan onze vorige caravan, we waren even misleid door wat tunnels in het doek waar wij eerst van dachten dat de stokken erdoor moesten maar toen paste het van geen kanten :lol: de boerin kwam polshoogte nemen en informeren of er al een huwelijkscrisis was aangebroken :lol: :lol:
Maar alles lukte natuurlijk uiteindelijk, daarna de stroomaansluiting gecontroleerd en direct wat kleine aanpassingen gemaakt.
Wel goed dat we nu meteen weten wat er nog moet gebeuren voor alles helemaal vakantieklaar is; zo ontbreekt de voetpomp voor de wasbak, wil ik 1 van de 2 220V aansluitingen die eronder zitten vervangen voor een ceeform exemplaar, vind ik wat mooier dan de originele oplossing met die soort aanhangersteker, en nog wel wat dingen...
Maar de basis is voldoende om er deze week eens een paar nachten in te slapen, niet te ver van huis, stukje over de grens in Duitsland :D

Als we terugzijn melden we ons weer hier...

groetjes Harold en Sandra
Afbeelding

_________________
* Rapido Record-matic 1981
* Volkswagen Transporter 2.5 TDI 1999



"life's a journey, not a destination"


21 aug 2011, 22:03
Profiel E-mail
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forum/DivisionCore.
phpBB.nl Vertaling