Het is 11 mei 2024, 15:38




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
nieuw op het forum aangekomen 
Auteur Bericht

Geregistreerd op: 03 aug 2010, 20:58
Berichten: 7
Woonplaats: Antwerpen
Bericht nieuw op het forum aangekomen
Dag Allemaal,

Daar ik geen plaatsje vond in het forum waar nieuwe leden zich ff voorstellen doe ik het hier maar.
Wij zijn Karin en Marco uit België en trotse eigenaars van 1 Orline 34L en 2 Orline 39S.
De "34" in momenteel in gebruik en heeft als doopnaam Julie gekregen.
De beide "39ers" staan momenteel nog buiten gebruik. 1 van de 2 heeft al wel een doopnaam gekregen; namelijk Stinne. De andere nog niks; het is dan ook een geaccidenteerde waarvan ik nog niet weet of ik hem ga herstellen of niet.

Misschien even kort schetsen hoe we Orline fan geworden zijn.
Na een eerste kampeerervaring in 2008 waarbij we een "bungalowtent" gehuurd hadden op een camping in Frankrijk kwam bij mij de gedachte op dat ik voor die prijs het wel beter kon doen. Dus op zoek naar een caravan.
De eisen waren: geen extra peage te moeten betalen in F; niet meer dan 750 kg (= geen apparte inschrijving in België en geen technische kontrole) een beperkte aankoopprijs, wel een oplooprem, een bed en een extra bankstel zodat ik niet elke dag moet ombouwen.
Na wat zoeken vond ik zo, in juni 2009, ons "Julie" een "34" van 1991 die er nog erg goed uitzag maar wel een technische "opkuis" kon gebruiken.
Dus zo gezegd zo gedaan: na kontrole van remmen, lagerspeling op de wielen, het ganse elektrische circuit en na vervangen van alle gasslangen en na een grondige grote kuis zijn we er eind augustus 2009 voor het eerst mee naar het zuiden Frankrijk getrokken.... ZAAAALIG.
Bij terugkomst werd direct over vakantie 2010 gesproken en ben ik op zoek gegaan naar een Orline 39 welke ik rustig naar onze wensen wil zetten en dan ( hopelijk in 2011) Julie erdoor vervangen.
Voornaamste reden hiervoor is net wat meer plaats in de caravan en de iets grotere voortent.
De rest van het verhaal rond Julie, Stinne en "No Name" doe ik nog wel eens.
Eigenlijk moet ik me nu toespitsen op Zuid-Frankrijk.
In elk geval aan iedereen hier een prettige zomervakantie; voor diegenen die al terug zijn : hopelijk hebben jullie een leuke tijd gehad. Voor degenen die nog moeten gaan GENIET ERVAN.

Groetjes,

Karin, Marco en de Orlines

_________________
GRTZ,


Marco


Doemme wie is die bumperklever zeg ? O juist 'k heb de caravan bij....
Rapido orline 34S
Rapido orline 39L ; 2x ; 1 is een sloper


03 aug 2010, 21:31
Profiel E-mail
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: 24 maart 2009, 07:42
Berichten: 300
Woonplaats: Zutphen
Bericht Re: nieuw op het forum aangekomen
Marco en Karin,

Welkom bij de club, ik hoop dat jullie veel plezier hieraan zullen beleven.
Misschien mogen we jullie ook eens verwelkomen op één van onze kampeerweekenden!

Veel plezier met jullie Orlines!

_________________
Groetjes,

Niek Warmoltz (en natuurlijk Karin, Anika en Madelon)
Rapido export-matic uit 1981 met veel snufjes, dorema voortent en luifel


04 aug 2010, 07:00
Profiel E-mail WWW

Geregistreerd op: 03 aug 2010, 20:58
Berichten: 7
Woonplaats: Antwerpen
Bericht Re: nieuw op het forum aangekomen
Joepla, het is al weer een tijdje geleden dat ik nog op het forum was.
Ondertussen is de vakantie al lang achter de rug en vergeten.... :(
Julie (de 34) heeft het weer voorbeeldig gedaan; mits enkele herstellingen vooraf en weer met een lijstje teruggekomen....
Vooraf:
De nodige jaarlijkse kontrole uitgevoerd en de rail van de voortent gedemonteerd om opnieuw af te dichten.
Daarnaast nog een buitenstel gemaakt voor het keukenblok bestaande uit twee schragen (met onafhankelijk in lengte instelbare poten), een houten op maat gemaakte plank om onderaan op de schragen te leggen en een hele rits kleine plankjes van 10 x 10 cm op vanalles en nog wat waterpas te kunnen zetten.
Ook grote dikke planken van 30 x 30 en 3 dik heb ik gemaakt om de caravan stevig en pas te kunnen zetten.
De velgen nog herspoten (dat was echt nodig) en nieuwe banden erop.
En klaar!

Tijdens kregen we plots een lek in de kast van het keukenblok..... owjee niet goed voor het hout.
Nader onderzoek brengt aan het licht dat er geen dichting zit tussen de wasbak en het kunststof afvoergaatje en daar is ie beginnen lekken.
Echter is er zeer weinig plaats voor een dichting en bovendien waar vind ik dat hier ?? (Zuid-frankrijk)
Doch geen probleem: met een condoom geleend (allé ja gekregen) van een bevriend koppel wordt het zaakje terug gedicht en kan het weer mee tot terug thuis....
Bovendien bleken de standaard schragen met daarop het keukenblok in combinatie met de helling waar we op stonden een nogal "hoge" oplossing.

Nieuwe taken op het lijstje zijn nu:

Dichting voor de wasbak.
De schragen inkorten => al gebeurd.
Het dak eens heel goed polieren want dat is zo mat dat het wit afgaat op het zeemvel => is ondertussen ook al gebeurd; het blinkt weer als een spiegel
De siliconen dichting aan het dakraam vernieuwen.
Een nieuwe rubber zoeken voor het onderste deurgedeelte want er loopt water binnen als we in de regen rijden.
EN
Trachten Stinne (de 39L) in orde te zetten voor 2011...
We weten weer wat te doen....

_________________
GRTZ,


Marco


Doemme wie is die bumperklever zeg ? O juist 'k heb de caravan bij....
Rapido orline 34S
Rapido orline 39L ; 2x ; 1 is een sloper


22 okt 2010, 17:22
Profiel E-mail

Geregistreerd op: 30 aug 2010, 18:53
Berichten: 25
Bericht Re: nieuw op het forum aangekomen
welkom ,
wij zijn ook van belgie, wel niet met orline, maar met klapper confort matic. Persoolijk vind ik de orline een zeer mooie en makkelijke caravan, er was vroeger eentje in de familie, en is technisch gezien heel makkelijk. Succes met uw werken.


26 okt 2010, 05:53
Profiel E-mail

Geregistreerd op: 03 aug 2010, 20:58
Berichten: 7
Woonplaats: Antwerpen
Bericht Re: nieuw op het forum aangekomen
Hey Gilbert,

Dank je wel voor je welkomgroet.
Ondertussen heeft het dak een polierbeurt gehad. Het lijkt wel nieuw !!
De andere werkjes staan nog in wacht.
Tot lees.

grtz

_________________
GRTZ,


Marco


Doemme wie is die bumperklever zeg ? O juist 'k heb de caravan bij....
Rapido orline 34S
Rapido orline 39L ; 2x ; 1 is een sloper


04 nov 2010, 19:32
Profiel E-mail

Geregistreerd op: 30 aug 2010, 18:53
Berichten: 25
Bericht Re: nieuw op het forum aangekomen
Alles op zijn tijd, met de winter voor de deur, is het kamperen toch voor even gestopt, dus tijd zat om te klussen. Als hij gans af is, en de personal touche heeft, is het eens zo leuk er mee weg te gaan, is bij mij toch zo met de klapper. Ben nu op zoek naar een export voor mijn dochter , heb wel eentje in het oog met ook wat werk aan, moet nog onderhandelen over prijs enz.
Groetjes
Gilbert


12 nov 2010, 18:47
Profiel E-mail

Geregistreerd op: 03 aug 2010, 20:58
Berichten: 7
Woonplaats: Antwerpen
Bericht Re: nieuw op het forum aangekomen
Inderdaad, nu kan het op een rustig tempo verder. het nieuwe seizoen ligt nog ver weg.
alvast succes met de aankoop en hopelijk kan je een goede prijs onderhandelen.
GRTZ

_________________
GRTZ,


Marco


Doemme wie is die bumperklever zeg ? O juist 'k heb de caravan bij....
Rapido orline 34S
Rapido orline 39L ; 2x ; 1 is een sloper


15 nov 2010, 18:48
Profiel E-mail
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forum/DivisionCore.
phpBB.nl Vertaling