Het is 14 mei 2024, 15:05




Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Navigatie... u bedoelt een kompas? 
Auteur Bericht
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: 15 mei 2009, 09:11
Berichten: 233
Bericht Re: Navigatie... u bedoelt een kompas?
Citaat:
maar ja, mobiele telefoons is ook pas van de laatste zeg 15 jaar, voorheen kon je met je kwartjes op zoek naar een telefooncel en als je geluk had zat er ook nog een snoer aan en deed ie het ook nog...
ja en die kwartjes van 15 jaar geleden kon je niet zo veel mee die werkten buiten de landsgrenzen niet hahaha daar waren het frenkskes (belgische of franse) of grosschen en na de volgende grens kon je weer opnieuw muntjes gaan zoeken.

grtz navigeer en bel ze nog

Marga en Paul

_________________
Eerst 3 jaar geoefend met een Rapido orline 39 S van 1992 en sinds 3 juli 2011 met een Rapido Club 42 CP uit 1995, nu sinds 11-06-2018 in het bezit van een nieuwe Elddis Avante 482


03 sep 2011, 22:12
Profiel E-mail

Geregistreerd op: 27 jun 2011, 18:32
Berichten: 33
Bericht Re: Navigatie... u bedoelt een kompas?
Mobiele telefoons; breek me de bek niet open!
in 2004 kocht Anneke haar eerste mobiele telefoon en wij samen een Rapido Export.
Die Export is altijd goed blijven werken, maar dat mobieltje;
Thuis, toen nog in het wilde westen, Valkenburg ZH, deed die GSM het prima, maar daar hadden we al een draadjetelefoon!
Op elke Franse, Duitse en Belgische camping liet de GSM het afweten; geen bereik!
We verhuisden naar Veelerveen in 2008, geen bereik, hooguit bij mistig weer, achter in de tuin en dat is nog steeds zo!
Afgelopen zomer vier Franse campings bezocht, geen bereik!
En het ligt niet aan de 7 jaar oude Nokia, want medekampeerders hadden in Frankrijk ook geen bereik!
Maar al die routedoosjes en laptops doen het wel?
Waarom het GSM systeem dan ook niet op die manier uitgevoerd?


04 sep 2011, 05:54
Profiel E-mail
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: 24 maart 2009, 07:42
Berichten: 300
Woonplaats: Zutphen
Bericht Re: Navigatie... u bedoelt een kompas?
Het is eigenlijk simpel:
Navigatie werkt op satelieten die boven de aarde draaien (en dat zijn er veel), je moet contact hebben met minimaal 3 om een redelijk accurate plaatsbepaling te hebben.
Contact met meer satelieten maakt het natuurlijk alleen maar nauwkeuriger.
De nauwkeurigheid tegenwoordig is ongeveer 2 meter.
De "gewone" GSM werkt via zenders die gewoon op de aarde staan.
Deze zenders hebben dan wel weer contact met satelieten.
Wil je een mobiele telefoon die rechtstreeks met satelieten communiceert, dat kan, een z.g. sateliettelefoon, maar daar betaal je dan ook voor!
Deze zijn niet bij een "normale" GSM zaak te krijgen, waar wel?
Ik weet het niet!
Ik weet dat bv het leger van dit soort GSM's gebruik maakt.

_________________
Groetjes,

Niek Warmoltz (en natuurlijk Karin, Anika en Madelon)
Rapido export-matic uit 1981 met veel snufjes, dorema voortent en luifel


04 sep 2011, 07:35
Profiel E-mail WWW

Geregistreerd op: 27 jun 2011, 18:32
Berichten: 33
Bericht Re: Navigatie... u bedoelt een kompas?
Maar mijn zoon kon wel, via de laptop op de Franse camping, met ons in Veelerveen min of meer gratis telefoneren met beeld erbij!
wat doen we dan dom met die GSM!


04 sep 2011, 07:38
Profiel E-mail
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: 15 mei 2009, 09:11
Berichten: 233
Bericht Re: Navigatie... u bedoelt een kompas?
Hoi allemaal ik ben zelf ongeveer 30 jaar beroepsmilitair

Citaat:
Wil je een mobiele telefoon die rechtstreeks met satelieten communiceert, dat kan, een z.g. sateliettelefoon, maar daar betaal je dan ook voor!
Deze zijn niet bij een "normale" GSM zaak te krijgen, waar wel?
Ik weet het niet!
Ik weet dat bv het leger van dit soort GSM's gebruik maakt.



je bedoeld het systeem satcom C dat is idd bij defensie in gebruik maar uit eigen ervaring word daar nauwelijks nog mee gewerkt en maken wij gebruik van het gewone GSM netwerk wat in afghanistan veelvuldig werd gebruikt was dat we zelf een sateliet aanstraalden waarna we mbv eigen simkaartjes gewoon met een eigen simlockvrije telefoon bv naar huis konden bellen. In verband met veiligheid werden prive simkaartjes en het lokale afghaanse netwerk niet gebruikt maar het blijft natuurlijk een onveilig verbindingsmiddel.(maar wel handig )

in het voormalig Joegoslavie werd veelvuldig van de zgn Satcom c gebruikk gemaakt maar als je snel wat wilde weten werd gebruik gemaakt van het gewone lokale GSM netwerk.

grtz en bel ze

Paul

_________________
Eerst 3 jaar geoefend met een Rapido orline 39 S van 1992 en sinds 3 juli 2011 met een Rapido Club 42 CP uit 1995, nu sinds 11-06-2018 in het bezit van een nieuwe Elddis Avante 482


04 sep 2011, 09:00
Profiel E-mail
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: 06 jul 2011, 14:27
Berichten: 60
Woonplaats: Arnhem
Bericht Re: Navigatie... u bedoelt een kompas?
Voor € 1500 euro heb je een telefoontje die gebruik maakt van de 66 satelieten van het LEO (low earth orbiting) systeem en dan bel je voor $33,50/maand en $1,44/minuut vanaf iedere plek op de wereld! Geen geld toch? :shock:

_________________
Rapido Export-Matic '83 getrokken door Citroën Picasso 1.8 lpg met 260.000 km ervaring ( De Honda NTV is na een flinke klapper verworden tot oud ijzer...)


08 sep 2011, 15:45
Profiel E-mail

Geregistreerd op: 15 jul 2011, 07:41
Berichten: 40
Woonplaats: Hof van Twente
Bericht Re: Navigatie... u bedoelt een kompas?
voor die 1500 euro kan ik wel andere bestemmingen bedenken ;) ;)

als ik vakantie heb hoor ik dat kreng het liefst zo min mogelijk :D

(kan komen doordat ik storingscoördinatie voor de baas uitvoer.... :lol: )

hoe dan ook, ik ben zeker blij met de vooruitgang, ik bedoel fijn dat de was niet meer op een steen in de rivier hoeft te worden gedaan ;) ;) ;)

groetjes

_________________
* Rapido Record-matic 1981
* Volkswagen Transporter 2.5 TDI 1999



"life's a journey, not a destination"


08 sep 2011, 20:36
Profiel E-mail

Geregistreerd op: 27 jun 2011, 18:32
Berichten: 33
Bericht Re: Navigatie... u bedoelt een kompas?
Wat doen al die mobiele telefoonboeren met de ontelbare gegevens en klachten die hun ongetwijfeld bereiken over niet-tot-stand-komende-verbindingen?
Waarschijnlijk helemaal niets, anders bestonden die geen bereik problemen na meer dan 20 jaar mobiele telefonie allang niet meer!
Als mijn auto, of wasmachine, of televisie net zo slecht presteerden als die Nokia GSM van Anneke , dan waren die allang de deur uit gegooid en gesloopt!


09 sep 2011, 15:26
Profiel E-mail
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: 24 maart 2009, 07:42
Berichten: 300
Woonplaats: Zutphen
Bericht Re: Navigatie... u bedoelt een kompas?
sloosblom schreef:
Als mijn auto, of wasmachine, of televisie net zo slecht presteerden als die Nokia GSM van Anneke , dan waren die allang de deur uit gegooid en gesloopt!

Wat houdt je tegen om dit te doen met de GSM van Anneke?
Ik zou allang een ander gekocht hebben en/of naar een ander GSM netwerk overgestapt zijn!

_________________
Groetjes,

Niek Warmoltz (en natuurlijk Karin, Anika en Madelon)
Rapido export-matic uit 1981 met veel snufjes, dorema voortent en luifel


11 sep 2011, 10:15
Profiel E-mail WWW

Geregistreerd op: 27 jun 2011, 18:32
Berichten: 33
Bericht Re: Navigatie... u bedoelt een kompas?
Het blijkt dat ook andere, dus nieuwere GSM's het ook niet doen op vele Franse campings en vanmiddag hier vlakbij in Bourtange!
Dus die Nokia in de recyclebak en een nieuwe GSM kopen is geen garantie voor goede verbindingen als je je buiten de Randstad begeeft!
Maar de Traction uit 1936 en de Fiat 1971, evenals de Rapido Export uit 1982 deden het vandaag weer prima!


11 sep 2011, 16:30
Profiel E-mail
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forum/DivisionCore.
phpBB.nl Vertaling