Het is 13 mei 2024, 23:52




Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Navigatie... u bedoelt een kompas? 
Auteur Bericht
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: 06 jul 2011, 14:27
Berichten: 60
Woonplaats: Arnhem
Bericht Navigatie... u bedoelt een kompas?
Ik vond het zo sneu dat dit onderdeeltje nou helemaal geen berichten bevatte. Dus bij deze.
Ik kocht een Mio navigatiesysteem, nog voordat het merk TOmTOm bestond. Jaren gebruikt, altijd dat ding aan in de auto. Was toen ook nog 'stoer' want bijna niemand had zo'n MIEP.
De laatste jaren wordt het ding alleen nog gebruikt als ik een onbekende (grote) stad in moet, dus hooguit een keer of 5 per jaar...
Op vakantie rijden we sowieso op kaart.
Leuke uitvinding dus, maar we zijn gewoon weer ouderwets terug op landkaart.

_________________
Rapido Export-Matic '83 getrokken door Citroën Picasso 1.8 lpg met 260.000 km ervaring ( De Honda NTV is na een flinke klapper verworden tot oud ijzer...)


29 aug 2011, 14:29
Profiel E-mail
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: 24 maart 2009, 22:03
Berichten: 30
Bericht Re: Navigatie... u bedoelt een kompas?
Hoi,
We hebben een mio 168 met een tomtom kaartje erin. Werkt perfect. Ieder jaar een up-date .
Als back-up hebben we altijd nog de kaarten die we bij ons hebben .
Je kunt ook nu via het programma Tyre je zelf een route maken hoe je zelf zou willen rijden . Dus niet alleen van A--> B .over de korste - of snelste route e.d.

gr Huub


29 aug 2011, 17:05
Profiel E-mail
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: 29 maart 2009, 17:27
Berichten: 28
Woonplaats: Middelburg
Bericht Re: Navigatie... u bedoelt een kompas?
huubenmaria schreef:
We hebben een mio 168 met een tomtom kaartje erin. Werkt perfect. Ieder jaar een up-date


Kijk, zo krijgt idd ook dit deel in het forum eindelijk zijn leven....
In onze vorige auto zat een VDO-Dayton pijltjes systeem, werkt niet eens onaardig. In onze huidige Renault zit een ingebouwd pijltjes systeem, extreem duur om te updaten en niet eens betrouwbaar. Wij wonen aan de parallelweg van de 4 baans en op de vierbaans roept madam "bestemming bereikt"! Komt niet goed dus. We gebruiken nu al jaren een TomTom en dat werkt veel betrouwbaarder! Mijn vrouw kan heel veel dingen, maar kaart lezen is voor haar een vak apart, dus met de Tom Tom is de rust in de auto aardig weer gekeerd en worden rotondes nooit meedere malen genomen om de juiste koers te bepalen. Als reserve hebben we Copilot live proffesoinal op de GSM, werkt ook zeker niet onaardig, maar is geen TomTom.
In onze 2e auto ligt een Mio, maar de navigatie software is ook niet je van het. Op dit moment werkt deze met Igo8 , maar zou ook daar liever TomTom software op zien. Ik ben dus zeer benieuwd hoe je dat hebt opgelost om TomTom op de Mio te krijgen.....

Ook bij ons gaan de kaarten mee, op de langere, onbekende, trips wil ik wel weten hoe TomTom mij stuurt en of deze route ook te doen is met een 42 cp aan de haak.

Let wel, het is niet mijn bedoeling om hier illegale praktijken aan te moedigen! daar zijn andere forums voor. :roll:

Gr. Jan

_________________
[color=#BF0000]Ervaring met een Rapido Orline 34S (1990) en een Esterel 39U (1997) en een Rapido Club 42CP uit 1994 en vanaf 2017 onderweg met een Bedford CF280 97560TU Pioneer uit 1979.[i][b][b][i][color=#BF0040]


29 aug 2011, 17:46
Profiel E-mail
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: 24 maart 2009, 07:42
Berichten: 300
Woonplaats: Zutphen
Bericht Re: Navigatie... u bedoelt een kompas?
Nou, dan ik ook maar even:
Ik heb een Garmin Streetpilot 2820, deze gebruik ik op de motor (daar is hij in de eerste plaatst ook voor gemaakt en voor bedoeld), maar ik de auto werkt hij ook prima.
Karin heeft een Garmin Nuvi (type weet ik zo niet even uit mijn hoofd).
Bij beide apparaten hebben we een lifetime update voor de kaarten, we krijgen dus elke kwart jaar (ongeveer) een update.
Verder hebben we nog een Garmin Etrex Legend HCx om mee te geocachen.

_________________
Groetjes,

Niek Warmoltz (en natuurlijk Karin, Anika en Madelon)
Rapido export-matic uit 1981 met veel snufjes, dorema voortent en luifel


30 aug 2011, 06:47
Profiel E-mail WWW

Geregistreerd op: 27 jun 2011, 18:32
Berichten: 33
Bericht Re: Navigatie... u bedoelt een kompas?
Nu zelfs in lesauto's een navigatiesysteem verplicht is en vrijwel iedereen zijn weg tracht te vinden middels zo'n systeem, komt de tijd nabij dat niemand meer met papieren kaarten overweg kan en ook de uitgave van nieuwe papieren kaarten zal minderen en zelfs stoppen!
Ook de bewegwijzering zal minder up to date gehouden worden en zelfs verdwijnen!
Als om een of andere reden die elektronische navigatiesystemen uitvallen weet niemand meer de weg buiten z'n eigen omgeving!
Ook kwaadwillende overheden kunnen eenvoudig mensen letterlijk om de tuin leiden, op het verkeerde been zetten en ook altijd traceren!
Lees eens het boek 1984 van Orwell en uw ogen worden hopelijk geopend!
Terug naar de tegenwoordige tijd:
Drie weken geleden ontmoette ik op een camping hoog boven Castellane in de Provence iemand die net als wij graag in de bergen tourtochten met z'n auto maakte maar dat niet kon doen omdat z'n navigatiesysteem kapot was.
Ik vertelde hem toen dat beneden in het dal bij de Intermarche papieren kaarten te koop waren.
Maar dat bleek geen optie, want die weidewinkel wist hij zonder z'n navigatiesysteem niet te vinden!


30 aug 2011, 09:01
Profiel E-mail
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: 24 maart 2009, 07:42
Berichten: 300
Woonplaats: Zutphen
Bericht Re: Navigatie... u bedoelt een kompas?
Ondanks dat wij 3 van die dingen in huis hebben, ga ik er toch altijd nog vanuit dat navigatie een hulpmiddel is.
Ik kijk nog wel degelijk op de bewegwijzeringsborden.
Navigatie is wel makkelijk om zo dicht mogelijk op de plaats van bestemming te komen, maar als je de "verkeerde" instellingen doet, dan kan het zijn dat je, zowel in tijd als in afstand, een heel eind omrijdt.
Dus: Als hulpmiddel gebruiken en absoluut niet domweg de aanwijzingen van zo'n ding volgen!

_________________
Groetjes,

Niek Warmoltz (en natuurlijk Karin, Anika en Madelon)
Rapido export-matic uit 1981 met veel snufjes, dorema voortent en luifel


30 aug 2011, 12:00
Profiel E-mail WWW
Bericht Re: Navigatie... u bedoelt een kompas?
Dat met overdreven ver omrijden vindt ik een klein beetje onzin. Meestal staat zon'n ding ingesteld op economisch en niet op de korte route. Ik heb een (niet lachen) Medion van de Aldi. Voorheen had ik een verouderde MIO welke zijn werk ook naar behoren deed. Echter voor 100 Euro kon ik de Medion niet laten liggen, soorgelijke navigaties kostten toen tegen de 250 Euro over die van TOmTom maar te zwijgen. TomTom heeft of beter gezegd had de naam en dus konden ze vragen wat ze wilden.
Op dit moment schijnt de Navigon en de Mio zeer goed uit de bus te komen en een stuk goedkoper dan de overdure TomTommetjes.


30 aug 2011, 21:22
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: 28 maart 2009, 22:49
Berichten: 335
Woonplaats: Haarlem
Bericht Re: Navigatie... u bedoelt een kompas?
Het leuke van een kaart is, dat je er een mooie route mee kunt uitstippelen....
Je zou op zo'n navigatie doosje eigenlijk een "Random Route" knop moeten hebben :idea:

_________________
Van 1988 tot eind 2014 eigenaar van een Rapido Confort uit 1979. Nu een Elddis Odyssey 321. Maar nog steeds Rapido-enthousiasteling !
https://rapido.buzink.nl


30 aug 2011, 21:31
Profiel E-mail WWW
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: 29 maart 2009, 17:27
Berichten: 28
Woonplaats: Middelburg
Bericht Re: Navigatie... u bedoelt een kompas?
chris schreef:
Het leuke van een kaart is, dat je er een mooie route mee kunt uitstippelen....


Hallo Chris!

Dat gaat ook lukken met behulp van de TomTom. Je kunt prachtige routes vinden op internet, maar je kan ook zelf een route samenstellen met behulp van kaarten en deze opslaan in het systeem..... ;)

Gr. Jan

_________________
[color=#BF0000]Ervaring met een Rapido Orline 34S (1990) en een Esterel 39U (1997) en een Rapido Club 42CP uit 1994 en vanaf 2017 onderweg met een Bedford CF280 97560TU Pioneer uit 1979.[i][b][b][i][color=#BF0040]


30 aug 2011, 21:51
Profiel E-mail
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: 15 mei 2009, 09:11
Berichten: 233
Bericht Re: Navigatie... u bedoelt een kompas?
Ik zal ook nog even op dit onderwerp reageren.

ook mijn echtgenote kan van alles zeer goed maar niet kaartlezen ook ik ben heel blij met mijn TOMTOM die miep stuurt mij tenminste niet ver de verkeerde kant op.

grtz

Paul en Marga

_________________
Eerst 3 jaar geoefend met een Rapido orline 39 S van 1992 en sinds 3 juli 2011 met een Rapido Club 42 CP uit 1995, nu sinds 11-06-2018 in het bezit van een nieuwe Elddis Avante 482


30 aug 2011, 21:59
Profiel E-mail
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forum/DivisionCore.
phpBB.nl Vertaling