Het is 20 mei 2024, 17:10




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Nog eens fietsdrager 
Auteur Bericht

Geregistreerd op: 17 jun 2014, 18:10
Berichten: 17
Woonplaats: Mol België
Bericht Nog eens fietsdrager
Hallo allemaal,
Ik ben de ben nieuw hier in de club en op het forum.
Mijn naam is Daniel en ik ben geboren in 1961 vandaar Daniel61
Ik heb al veel berichten door gelezen en ben weg van de fietsdragers op de klapkarren.
Ik heb besloten mij er aan te wagen er zelf 1 te maken of laten maken.Ik heb er voor gekozen om de steunen niet verticaal te plaatsen maar eerder een beetje schuin naar voor en achter toe.
Ik denk namelijk dat hierdoor veel meer krachten worden opgevangen bij het remmen en dat het hele systeem dan steviger staat. Als mijn fietsdrager binnen enkele weken klaar is zal ik dan ook wel foto's posten.
Ik heb vandaag via mijn werk voor ongeveer €50 aan materiaal besteld en dit alles in ijzer.
Het zal moeten dienen voor 4 fietsen "en misschien nog een bagage koffer". Ik ben van plan om het draagvlak 170 cm. breed te maken en de uitstekende delen goed aan te duiden met reflectoren aan voor en achter zijde en het geheel te schilderen of spuiten in een reflecterende verf zodat het goed opvalt.
Ik heb voor een groot deel de tekeningen gebruikt van Niek doch denk ik aan een scharnierend deel dat in de andere richting klapt dan dat de klapper gaat. Fietsrek naar ( rijrichting ) rechts en klapper naar links.
Zoals geschreven zullen er later foto's volgen.
Dit zijn echter plannen of het echt zo zal worden is nog de vraag !!

Word vervolgd...ergens in JULI

_________________
Groetjes Daniel61

Rapido Confort Matic bj1983
Citroën Berlingo 1.8 Benzine bj 1999


17 jun 2014, 18:32
Profiel E-mail

Geregistreerd op: 17 jun 2014, 18:10
Berichten: 17
Woonplaats: Mol België
Bericht Re: Nog eens fietsdrager
Aangezien ik werk in een bedrijf dat oude metalen gaat ophalen bij klanten zijn vandaag mijn plannen volledig veranderd. Het ijzer was nog niet besteld en is nu vervangen door aluminium. Dit aluminium heb ik nu reeds thuis liggen. Ik kan dus zaterdag aan mijn fietsrek beginnen. Foto's zullen volgen. Het scharnieren zal hierdoor niet meer gaan vrees ik maar ik zal het toch nog proberen.

_________________
Groetjes Daniel61

Rapido Confort Matic bj1983
Citroën Berlingo 1.8 Benzine bj 1999


18 jun 2014, 16:25
Profiel E-mail

Geregistreerd op: 17 jun 2014, 18:10
Berichten: 17
Woonplaats: Mol België
Bericht Re: Nog eens fietsdrager
Hierbij dan enkele foto's.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Doch deze is nog niet af. Naar mijn mening schommelt deze noch te veel naar links en rechts en moet er daar om nog een stabilisatiestang bij komen. het materiaal daarvoor heb ik nog niet maar dat komt wel in orde.

Groeten

_________________
Groetjes Daniel61

Rapido Confort Matic bj1983
Citroën Berlingo 1.8 Benzine bj 1999


29 jun 2014, 14:30
Profiel E-mail

Geregistreerd op: 04 sep 2012, 07:21
Berichten: 131
Bericht Re: Nog eens fietsdrager
toch vraag ik mij af of je niet de maximale masse 635 kg overschrijdt met zoveel fietsen erop... Hebben jullie al met volle bepakking gewogen op de weegbrug?

_________________
Rapido Record bezitters doen het na het uitvouwen
http://home.planet.nl/~klein032/RapidoKlein/Welkom.html


29 jun 2014, 21:06
Profiel E-mail WWW

Geregistreerd op: 17 jun 2014, 18:10
Berichten: 17
Woonplaats: Mol België
Bericht Re: Nog eens fietsdrager
Hoezo 635 kg ? op mijn dissel staat max 700 kg. 4 fietsen a 15 kg = 60 kg. fietsen drager systeem weegt ongeveer 30 kg = 90 kg totaal. luifel bestek 4 slaapzakken wat potten plastiek borden een elektrische bakplaat een koffiezet laat dat ook nog eens heel brut geteld 100 kg zijn, dat maakt brut geteld 200 kg + de klapper zelf 499 maakt 699kg. Maar ik zal hem gaan wegen als hij volledig klaar is. :mrgreen:

_________________
Groetjes Daniel61

Rapido Confort Matic bj1983
Citroën Berlingo 1.8 Benzine bj 1999


01 jul 2014, 17:07
Profiel E-mail

Geregistreerd op: 04 sep 2012, 07:21
Berichten: 131
Bericht Re: Nog eens fietsdrager
Oke, staat dat op het plaatje op de dissel of op de kogelkoppeling? De as geeft meestal ook 700 kg max load aan... En hoe zit het met de bandjes bij die belasting? Wat is de load index van de banden? Ik vraag dit omdat ik zelf ook wat wil fabriceren voor een bootje op de rapido mee te nemen en ik aan het uitzoeken ben hoeveel materiaal er nou op kan...

_________________
Rapido Record bezitters doen het na het uitvouwen
http://home.planet.nl/~klein032/RapidoKlein/Welkom.html


02 jul 2014, 07:02
Profiel E-mail WWW

Geregistreerd op: 17 jun 2014, 18:10
Berichten: 17
Woonplaats: Mol België
Bericht Re: Nog eens fietsdrager
Max load per band 500 kg zie foto, en wat betreft lading zie plaatje ook op foto.Afbeelding
Afbeelding

_________________
Groetjes Daniel61

Rapido Confort Matic bj1983
Citroën Berlingo 1.8 Benzine bj 1999


03 jul 2014, 16:50
Profiel E-mail

Geregistreerd op: 04 sep 2012, 07:21
Berichten: 131
Bericht Re: Nog eens fietsdrager
Ja dat scheelt dus inderdaad 70 kilo... Jammer dat ik niet zo een rapido heb dan had mijn boot ook meegekund... :lol:

_________________
Rapido Record bezitters doen het na het uitvouwen
http://home.planet.nl/~klein032/RapidoKlein/Welkom.html


03 jul 2014, 17:28
Profiel E-mail WWW

Geregistreerd op: 17 jun 2014, 18:10
Berichten: 17
Woonplaats: Mol België
Bericht Re: Nog eens fietsdrager
Vandaag nog een beetje gewerkt aan de fietsendrager. Morgen of volgende week nog een kleine aanpassing doen en dan is deze klaar om te vertrekken.
Vandaag ook gaan wegen op mijn werk. Zonder onze bagage die in de auto gaat . De klapper met fietsdrager en 4 ( vier ) fietsen er op komt deze op 640 Kg dus ik heb nog 60 kg over om nog ergens iets bij te laden. hier ook nog een enkele foto's met 2 fietsen er op .Ik heb er voor de stevigheid tegen het links en rechts schommelen enkele spanbandjes aan gemaakt op deze maner beweegt de fietsdrager niet meer of de hele klapper gaat mee heen en weer.


http://users.telenet.be/daniel61/fd4.jpg
http://users.telenet.be/daniel61/fd5.jpg

rare gebeurtenis hier ik krijg mijn foto's niet recht staande ook al staan ze juist op mijn laptop.

_________________
Groetjes Daniel61

Rapido Confort Matic bj1983
Citroën Berlingo 1.8 Benzine bj 1999


Laatst bijgewerkt door Daniel61 op 14 aug 2014, 21:08, in het totaal 1 keer bewerkt



11 jul 2014, 13:33
Profiel E-mail

Geregistreerd op: 17 jun 2014, 18:10
Berichten: 17
Woonplaats: Mol België
Bericht Re: Nog eens fietsdrager
Later volgende maand zal ik nieuwe foto's plaatsen. Ondertussen is het fietsen rek zo goed als klaar en mijn klapper is weer in gebruik tijdens de weekeinden. Wij klapperen nu elk weekeinde in de tuin om gewoon te raken aan de smalle bedden. In augustus ( 13 aug geen vrijdag ) vertrekken we naar de panne. Ik kan enkel hopen dat er dan niet te veel file staat in die richting.
Tot binnen kort met meer foto's.

_________________
Groetjes Daniel61

Rapido Confort Matic bj1983
Citroën Berlingo 1.8 Benzine bj 1999


19 jul 2014, 17:40
Profiel E-mail
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forum/DivisionCore.
phpBB.nl Vertaling