Het is 20 mei 2024, 07:41




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Banaanvormige leveler 
Auteur Bericht

Geregistreerd op: 09 nov 2009, 22:25
Berichten: 21
Bericht Banaanvormige leveler
Beste clubleden
Op de hierna vermeldde website http://caravanhandboek.biod.info/plaatjes/banaan1a.gif, kwam ik een banaanvormige leveler tegen. Hij lijkt mij praktisch in gebruik. Er is geen helling waar de caravan tegenop geduwd hoeft te worden, dus kan hij er ook niet makkelijk vanaf rijden. Verder is hij bij dezelfde hoogte veel compacter dan een stapel planken. In de tekst wordt gesuggereerd hem van multiplex te maken. Het lijkt mij lastig om te maken, omdat je met 20mm plaat met veel kleine stukjes moet werken. Als je hem van triplex maakt moet je eerst een mal maken om de lagen voorafgaand aan het lijmen omheen te kunne buigen. Heeft iemand ervaring in het gebruik van deze banaanleveler? Heeft iemand al eens een poging gewaagd deze leveler zelf te maken of weet iemand een adres waar deze kant en klaar verkrijgbaar zijn?
Alvast bedank voor de reactie.
Hector


06 dec 2009, 23:07
Profiel E-mail

Geregistreerd op: 02 sep 2010, 13:17
Berichten: 17
Woonplaats: Breda
Bericht Re: Banaanvormige leveler
Beste Hector,

Zelf zijn we dit jaar aan de slag gegaan met een stalen 'leveler'. Het terrein was flink schuin, maar we kregen de caravan keurig recht. Vooral wanneer je geen hulp hebt om de caravan 'op de banaan' te trekken, zou ik de voorkeur geven aan een leveler. Toegegeven: ze zijn zwaar en ze kosten wat, maar ze zijn wel duurzaam en je kunt het zonder hulp.

groet

Manuel

_________________
Rappifans weten wat het is om uit hun dak te gaan. :-)


02 sep 2010, 14:44
Profiel E-mail

Geregistreerd op: 02 sep 2010, 13:17
Berichten: 17
Woonplaats: Breda
Bericht Re: Banaanvormige leveler
Inmiddels zijn we 4 jaar en 7 vakanties verder. Ik sta op het punt een 'banaan'te kopen via marktplaats. Door handig te werken met blokkering van één achterwiel kun je de dissel via het hefboomprincipe (!) gebruiken om het niet-geblokkeerde achterwiel op een keg of banaan te trekken. Ik denk dat een banaan dan makkelijker werkt. We gaan het zien :) !

Groetjes,
Manuel

_________________
Rappifans weten wat het is om uit hun dak te gaan. :-)


13 aug 2014, 10:37
Profiel E-mail

Geregistreerd op: 18 nov 2011, 20:36
Berichten: 229
Bericht Re: Banaanvormige leveler
ik heb er eentje gemaakt met multiplex, wat zaagwerk met een wipzaag, niets moeilijk aan.
Zoek eens op het caravan forum ( http://www.caravan-forum.nl// ) daar izt ieman die er in alu maakt en ze ook verkoopt.
@rolhuisje: je hoeft toch geen mal te maken en mt kleine stukjes te werken.
je tekent het plan (van je link) over op papier, legt dit op de multiplexplaat en zaagt dit uit; zo maak je voldoende stukken totdat je, als je ze op mekaar legt, een iets bredere banaan-vorm hebt dan de breedte van je banden.
Ik heb deze dan gelijmd en aan mekaar geschroefd.

_________________
- Rapido Golf 380 van 1993:
- Pedal Power Deep Detachable:
- Lowa bottinnen.


13 aug 2014, 22:10
Profiel E-mail
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forum/DivisionCore.
phpBB.nl Vertaling