Het is 20 mei 2024, 05:16




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Aanschaf Rapido Club 42 CP. 
Auteur Bericht

Geregistreerd op: 20 aug 2013, 21:05
Berichten: 13
Bericht Aanschaf Rapido Club 42 CP.
Wij zijn opzoek naar een rapido caravan de Club 42 CP.
Wat zijn extra aandachtspunten bij deze caravan waar je op moet letten bij aanschaf?

Eric.


20 aug 2013, 21:08
Profiel E-mail
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: 15 mei 2009, 09:11
Berichten: 233
Bericht Re: Aanschaf Rapido Club 42 CP.
Ga op zoek naar het kluisje (zit verborgen op diverse plaatsen) en vraag ook hiervan de sleutel.

bij de oudere modellen gebeurt het dat de caravan achter gaat doorzakken de deur begint dan aan te lopen en als het erger wordt scheurt de buitenbeplating bij de deur linksboven.

meestal levert dit alleen ongemak op als de caravan niet op zijn pootjes staat. de deur gaat dan niet goed open en dicht.Als je de achterpoot aan de deurzijde dan naar beneden draait tot deze de de caravan draagt is het probleem voorbij, Dit is dan ook voornamelijk een probleem bij tussenstops.

verder wens ik je veel s6 met je zoektocht ECHTE problemen heb ik nog niet ontdekt en mijn caravan is van 1995

Paul en Marga

_________________
Eerst 3 jaar geoefend met een Rapido orline 39 S van 1992 en sinds 3 juli 2011 met een Rapido Club 42 CP uit 1995, nu sinds 11-06-2018 in het bezit van een nieuwe Elddis Avante 482


22 aug 2013, 09:02
Profiel E-mail

Geregistreerd op: 18 jan 2013, 19:11
Berichten: 52
Bericht Re: Aanschaf Rapido Club 42 CP.
Vwb het opzetten van het hefdak, eerst het dak omhoog en daarna pas de hoekpoten uitdraaien.
Bij vertrek, eerst de poten indraaien en dan het dak naar beneden.
Deze methode werkt het beste. Als je eerst de poten uitdraait, zou het kunnen dat de caravan schrankt en dan is het lastiger om de sluitingen van het dak er goed in te krijgen.

_________________
Rijden met Renault Kangoo II en Trigano 310 TDL.


22 aug 2013, 12:09
Profiel E-mail

Geregistreerd op: 15 jun 2009, 09:48
Berichten: 138
Bericht Re: Aanschaf Rapido Club 42 CP.
Moin,

overgang van die Polyester voorkant tot de zijwanden blijkt voor inwatering gevoelig.
Dus binnen op zachte plekken zoeken en de bodem vaan buiten op beschadigt hout.

Deur is al beschreven. Er zijn van die 42ers die hebben euvel niet andere wel.

Wielbakken.
Omdat er standaard heel erg wenig ruimt tussen band en wielbak is lopen de banden soms tegen de wielbak aan. Als er slechte wegen met (te?) veel belading gereden worden.

Ramen vanaf 1998.
Van Polyplastic met een lichtgrijze kader. Waar de vergrendelingen binnen de ramen geschroeft zijn en niet doorheen.
Bij dat soort ramen laten de ruiten los. Er is een terugroepactie met Polyplastic. Als men de ramen op eigen kosten laat uitwisselen schiet dat behoorlijk in de kosten.

En er bestaan twee verschillende 42ers.
Der eerste modellen (1994??) zijn wat korter dann de wat nieuwere.

_________________
Groetjes
Thomas&RĂ¼diger

We reizen met een Trigano Silver 420 (2009) en een Dacia Lodgy 1,5 dCi 110 (2012)


22 aug 2013, 13:46
Profiel E-mail

Geregistreerd op: 20 aug 2013, 21:05
Berichten: 13
Bericht Re: Aanschaf Rapido Club 42 CP.
Nu heb ik op dit forum eens wat rond geneusd en kwam op het volgende:
Het schijnt dat de Rapido Club 42 nogal moeilijk goed te beladen is in verband met de kogeldruk.
Wij zijn trekkers en willen de caravan ook gebruiken onderweg zonder tussentijds allerlei dingen opzij te moeten leggen
Fietsen ter kompersatie hebben wij niet want wij zijn absoluut geen fietsers maar wandelaars.
Wij maken normaal gesproken ook geeen gebruik van een electrischiteitsnet wat wij doen alles op zonne energie en gas (2X een groene gasfles)
Wij zijn nu in het bezit van een Eriba troll met vast bed, deze caravan kan ik zo bij de handgreep van de kogelkoppleing oppakken en aan de trekhaak plaatsen.
Is het echt zo,n drama met de belading, kogeldruk, van de Rapido Club 42?

Eric.


23 aug 2013, 17:17
Profiel E-mail
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: 15 mei 2009, 09:11
Berichten: 233
Bericht Re: Aanschaf Rapido Club 42 CP.
Dat ligt een beetje aan de uitvoering en het bouwjaar.

als ik in mijn 42 onder het bed de tafel met 2 stoelen, de luifel met luifelstokken, een grote parasol met lege voet, leg en ik zorg dat ik in mijn toilet 10 liter spoelwater (halfvol) en ook in de waterjerrican voor vers water 10 liter water heb zitten. Mijn koelkast redelijk vol en de kleding netjes verdeeld over de kasten dan zit ik op een kogeldruk van 55 kg. maar als ik daarna 2 gasflessen en de elektrokabels in de disselbak plaats dan zit ik rond de 70 kg.

maar bij sommige uitvoeringen zit de voorraadjerrican met vers water ook in de disselbak tjaa dan wordt het vervelend. de mensen die echt een probleem hebben, hebben een mover ingebouwd en dan ook nog een accu van ongeveer 25 kg voorin in de disselbak staan, ja dan wordt de kogeldruk al snel veel te hoog.

ik rijdt probleemloos en het lukt me zonder rare trucs door een beetje na te denken om de caravan dusdanig te beladen dat mijn caravan een kogeldruk van rond de 70 kg heeft. Als je auto het mag hebben is een hogere kogeldruk voor het rij gedrag ook prettig (is mijn persoonlijke ervaring).

rijdt en laadt voorzichtig

Paul

_________________
Eerst 3 jaar geoefend met een Rapido orline 39 S van 1992 en sinds 3 juli 2011 met een Rapido Club 42 CP uit 1995, nu sinds 11-06-2018 in het bezit van een nieuwe Elddis Avante 482


23 aug 2013, 18:00
Profiel E-mail

Geregistreerd op: 15 jun 2009, 09:48
Berichten: 138
Bericht Re: Aanschaf Rapido Club 42 CP.
Hoi,

het is toch geen drama, behalve als je minder dan 75kg moet hanteren.

Onze 42 hadden we altijd rond de 75kg met:
2 gasflessen, resevewiel, 5l water, akku, en wat spul in de disselbak.
Kleding grootdeels in de kasten boven het voorraam, rest in de kledingkast.
Keukengerei in de keuken en het kastje naast de deur.
Goed gevulde koelkast en wast spoelwater in het toilet.

_________________
Groetjes
Thomas&RĂ¼diger

We reizen met een Trigano Silver 420 (2009) en een Dacia Lodgy 1,5 dCi 110 (2012)


23 aug 2013, 18:51
Profiel E-mail

Geregistreerd op: 20 aug 2013, 21:05
Berichten: 13
Bericht Re: Aanschaf Rapido Club 42 CP.
Oke wij gaan zaterdag kijken naar een Trigano 420 Rubis.
Nog tips om op te letten?

Eric.


29 aug 2013, 16:47
Profiel E-mail
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: 15 mei 2009, 09:11
Berichten: 233
Bericht Re: Aanschaf Rapido Club 42 CP.
Ik zal proberen niet te negatief over te komen, maar

Probeer een trigano silver of een rapido maar geen Rubis

daar zijn heel veel problemen mee een oudere Rapido is waarschijnlijk beter en als je perse een jonge caravan wil hebben moet je iets meer geld neer leggen en een trigano Silver kopen

de Engelsen zeggen van de rubis al dat trigano 1 letter H vergeten heeft het is RUBISH.

ik heb dit ook alleen van diverse fora gelezen (http://www.caravantrekker.nl/vragen/read.php?id=49490)en gehoord misschien dat Thomas en Rudiger je iets meer over de Rubis kunnen vertellen.

s6 en hef het dak voorzichtig.

Paul en Marga

_________________
Eerst 3 jaar geoefend met een Rapido orline 39 S van 1992 en sinds 3 juli 2011 met een Rapido Club 42 CP uit 1995, nu sinds 11-06-2018 in het bezit van een nieuwe Elddis Avante 482


29 aug 2013, 21:09
Profiel E-mail

Geregistreerd op: 20 aug 2013, 21:05
Berichten: 13
Bericht Re: Aanschaf Rapido Club 42 CP.
Ik zal het zeker in mijn achterhoofd houden we gaan ook eerst eens kijken.
Ik weet ook nog een paar Rapido's 42 te staan.
Dus deze zijn echt van betere kwaliteit dan de Trigano's?
Volgende week dan eerst twee weken op vakantie met onze oude Eriba Troll uit 1988.
Ook en fijne en knusse caravan.

Eric.


29 aug 2013, 22:07
Profiel E-mail
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forum/DivisionCore.
phpBB.nl Vertaling