Het is 10 mei 2024, 04:17




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Even voorstellen 
Auteur Bericht

Geregistreerd op: 10 jun 2019, 19:01
Berichten: 6
Bericht Even voorstellen
Even voorstellen.
Ik ben Ger Kool, sinds vorige week de trotse bezitter van een Rapido club 42 C.
Was hiervoor eigenaar van een stacaravan op camping de Zwartebergen in Luyksgestel. Deze camping is onlangs verkocht en gaat stoppen.
Dus voor mij tijd voor een nieuwe uitdaging.
Heb deze Rapido gekocht van een ouder echtpaar (+ 80) die het na 14 jaar niet meer zagen zitten om met de caravan op pad te gaan.
Lang gezocht naar dit model met vast bed voorin en een eindkeuken. Na een vriendelijke ontvangst en uitleg de caravan aangekoppeld en rijden maar. Echter op de snelweg al rap in de smiezen dat er iets met de belading niet klopte. Op een parkeerterrein gestopt en op onderzoek uit gegaan.
Wat trof ik aan:
Onder het bed, een voortent, voortentstokken, opklaptafeltje met twee stoelen.
In de disselkast, een reservewiel, een volle gasfles, een verlengsnoer en een kist met haringen.
Alles zoveel mogelijk in de caravan verdeeld en de voortent met stokken boven de as gelegd.
Daarna reed het geheel perfect en het drie cylindertje van mijn Dacia knorde van plezier.
Voor mensen die overwegen met een dergelijke combinatie te gaan rijden maar twijfels hebben over de trekauto kan ik alleen maar zeggen dat ik op de snelweg fluitend 90kmh in de vijfde versnelling kon rijden en de combinatie zich voorbeeldig gedroeg.
Hoe het geheel zich gaat gedragen in hellend en bergachtig terrein weet ik nog niet, maar ik verwacht dat dit geen probleem behoeft te zijn al zal er wel wat meer geschakeld moeten worden.
Zal mijn ervaringen hierover later wel op het forum vermelden.
Volgende week na een bovag beurt en het monteren van een ( niet automatische mover ) gaat het avontuur beginnen. Wens alle forumleden een fijne vakantie en veel veilige kilometers.


10 jun 2019, 19:36
Profiel E-mail
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forum/DivisionCore.
phpBB.nl Vertaling