Het is 20 mei 2024, 13:00




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Mistachterlicht Rapido 44 TLF uit 1999 
Auteur Bericht

Geregistreerd op: 08 jan 2017, 09:47
Berichten: 1
Bericht Mistachterlicht Rapido 44 TLF uit 1999
Ik ben sinds een paar maanden trotse eigenaar van een Rapido Club 44 TLF. De caravan staat na enig renovatiewerk (nieuwe kussens, bekleding, gordijnen, bekleding van het dak enz..) droog in de stalling. Bij de koop stond de caravan op Belgisch kenteken. Inmiddels is na keuring van de RDW een Nederlandse kentekenplaat met W-nummer afgegeven. Nu begreep ik uit informatie van de Rapido-site dat mijn caravan moet beschikken over een mistachterlicht. Die heeft de caravan op dit moment volgens mij niet. Vreemd genoeg is daar bij de RDW keuring niet over gerept. De caravan heeft een 7 polige stekker. Mijn auto heeft een 13-polige aansluiting. Mijn vraag is hoe ik het beste een mistachterlicht kan (laten) aanleggen. Mijn voorkeur gaat uit naar een aansluiting die gebruik maakt van de stroom van de auto en fitting/licht gebruik makend van de bestaande achterlampen van caravan. Kan dat en heeft iemand ervaring daarmee. Moet er bijvoorbeeld een nieuwe kabel worden getrokken van de dissel naar de caravan en wat zijn de kosten daar aan verbonden.
m.v.g. Arthur


23 jan 2017, 17:32
Profiel E-mail
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: 15 mei 2009, 09:11
Berichten: 233
Bericht Re: Mistachterlicht Rapido 44 TLF uit 1999
Goeden dag


Als het goed is dan zit er in de bekabeling van de rapido alles correct. Alleen heeft men in de huidige 7 polige stekker alleen de 7 draden aangesloten. Deze kun je dus als het goed is eenvoudig vervangen door een 13 polige stekker (als je een beetje handig bent met electro) Afhankelijk van wat er op je auto zit kunje een 13 polige Jaeger stekker aansluiten en als je dit goed doet werkt als de motor van je auto draait en de zaak is correct aangesloten zelfs je koelkast op 12 volt, zodat je de inhoud koud hebt en houdt als je aan het rijden bent. Ik heb een Rapido 42 cp van 95 en deze heb ik ook zelf van een 7 polige naar een 13 polige omgezet. VWB je mistachterlicht dat de RDW daar niets over roept bij de keuring klopt jou caravan is van voor 2006 toen deze verplichting is ingevoerd.

grtjs

_________________
Eerst 3 jaar geoefend met een Rapido orline 39 S van 1992 en sinds 3 juli 2011 met een Rapido Club 42 CP uit 1995, nu sinds 11-06-2018 in het bezit van een nieuwe Elddis Avante 482


27 jan 2017, 11:29
Profiel E-mail
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forum/DivisionCore.
phpBB.nl Vertaling