Het is 12 mei 2024, 23:19




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Met de Rapido naar Schloss Dyck- De FOTOS 
Auteur Bericht

Geregistreerd op: 01 apr 2009, 21:41
Berichten: 28
Woonplaats: Sneek
Bericht Met de Rapido naar Schloss Dyck- De FOTOS
Tja, het kan raar gaan. In 2007 hadden wij een Rapido Confort gekocht met dien verstande dat we daarmee kon gaan kamperen bij autosportevenementen die op onze verlanglijst staan en andere vakantietrips. De eerste vakantie was een langweekend in Ruinerwold om daar de oltimerdag is te bezoeken.
De Rapido op zich beviel uitstekend, maar zo als gezegd bij de voorsteltopic, we miste een aparte toiletruimte. Daarom werd de Confort verkocht en kwam er een Export. Helaas door omstandigheden kwam het niet van kamperen en was er zelfs een punt waarop wij ons gedwongen zagen de Export in de verkoopt te doen. Gelukkig ging de verkoop niet door .

Voor wie een beetje bekend is in de autowereld, heeft vast we van het concours d'Elegance op 't Loo gehoord. Dat is al leuk om heen te gaan, maar een aantal jaren terug las ik dat bij onze Oosterburen ook een oldtimerevenement. In de loop van de jaren is "de Classic Days Schoss Dyck" uitgegroeid tot één van de toonaangevende oldtimerevenementen van Europa, waar werkelijk het crème de la crème op oldtimer gebied staat.

Een bezoek aan dit evenement stond gelijk in de top van onze verlanglijst. Ik had al rondgeneusd op het net of er in redelijke buurt een camping was, maar die was niet echt te vinden. Echter kwam ik al stuitte op de website van de Classic Days op een page over een historische camping op het evenemententerrein tijdens de Classic Days. Op een kleinschalige camping was ruimte voor een 20-tal historische caravans.
Begin 2010 was ik te laat om in te schrijven en kreeg ook te horen dat de voorkeur lag bij combinatie's van oldtimercaravan met oldtimertrekauto. Op dat moment reed ik nog in een Nissan 100NX en die mocht echt niet op het terrein blijven staan

Vanaf eind vorig jaar heb ik de website nauwlettend in de gaten gehouden om maar op tijd voor inschrijven te kunnen zijn. Ik was al begonnen met mailen om info te vergaren. De 100NX werd in januari ingewisseld voor een BMW 525E uit 1983. Aangezien de BMW in juli 30 jaar wordt en daarmee zijn oldtimerstatus in Duitsland zo halen, werd meteen positief deze wel toegelaten op het terrein.
In februari werd de inschrijving met de combinatie van Rapido Export/ BMW 525e gedaan en daarna werd het duimen draaien. Maar hoe groot is nu de kans om 1 van de 20 staanplaatsen te bemachtigen op één van de mooiste oldtimerevenementen van Europa. Ik verwachte een grote aanvraag en zag onze kans heel klein in. Daarom uit veiligheid schreef ik naar het naastgelegen klooster, dat voor de Classic Days ook kampeerplaatsen heeft. Deze begonnen wilde graag direct dat de boeking werd vastgelegd. In samenspraak met mijn vriendin werd besloten dat niet te doen en te gokken op positieve verloting van de plekken op de historische camping.
Ik mailde mijn kansberekening naar de Classic Days. De medewerker bleek echter onwijs enthousiast te zijn over de Rapido en verzekerde mij in maart al dat ik een goede kans maakte. In mei werd dat al verder verhoogd met "u kunt er van uitgaan dat u deelneemt". Het bleek dat er nog nooit eerder een Rapido vouwcaravan op het evenement had gestaan.
Halverwege juni kwam het officiële antwoord en werd bevestigd dat de Rapido Export een plekje op de historsiche camping verworven heeft. Onze vreugde is met geen pen te beschrijven.

In het eerste weekend van augustus ( 2 t/m 4) zal onze Rapido Export prijken tussen bijna onbetaalbare klassiekers als een Mercedes 500K, Bugatti's , Jaguars, legendarische autosportwagens.
http://www.schloss-dyck-classic-days.de/

_________________
combi: ESTEREL C34 (1979) / BMW 525e (1983)


Laatst bijgewerkt door JohnT op 08 aug 2013, 21:46, in het totaal 1 keer bewerkt



30 jun 2013, 17:01
Profiel E-mail
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: 28 maart 2009, 22:49
Berichten: 335
Woonplaats: Haarlem
Bericht Re: Met de Rapido naar Schloss Dyck
Beste John,
Ik kan mij voorstellen dat je trots bent op je plaats op de historische camping. Je Rapido is ook in historische staat neem ik aan?
Ik hoop na afloop een paar foto's te mogen zien op/via deze website.

_________________
Van 1988 tot eind 2014 eigenaar van een Rapido Confort uit 1979. Nu een Elddis Odyssey 321. Maar nog steeds Rapido-enthousiasteling !
https://rapido.buzink.nl


30 jun 2013, 22:14
Profiel E-mail WWW

Geregistreerd op: 01 apr 2009, 21:41
Berichten: 28
Woonplaats: Sneek
Bericht Re: Met de Rapido naar Schloss Dyck
chris schreef:
Je Rapido is ook in historische staat neem ik aan?


Tja, daar vraag je wat :D :D 2011 is de Export nog even opgezet voor de verkoop. Zover ik weet geen grote aanpassingen binnen geweest. Bekleding is nog een vraag.
Wat ik wel op de Export mis is een originele disselbak, want daar zit nu een fietsrek. Die wil ik tzt vervangen.

Of de binnenzijde geheel origineel is inclusief bekleding is eigenlijk ook niet een eis omdat je geen publiek je caravan hoeft binnen te laten.

Binnenkort gaat de Rapido toch uit de stalling en wordt deze uitgeklapt. Dan loop ik alles na.
Zal na jaren van stilstand wel wat aan moeten gebeuren. Sowieso de gasslang vernieuwen, wielen eraf om de banden na te kijken( waarschijn gelijk vernieuwen uit veiligheid), alle smeerpunten is voorzien van vet en dergelijke en de remmen nakijken.
Voordeel is wel dat de Rapdio altijd in een Boerderij gestald heeft gestaan. Zeg maar op de deel achter het woonhuis. dus vorstvrij. In eerste inspectie zagen de banden er nog goed uit.

_________________
combi: ESTEREL C34 (1979) / BMW 525e (1983)


01 jul 2013, 00:52
Profiel E-mail
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: 28 maart 2009, 22:49
Berichten: 335
Woonplaats: Haarlem
Bericht Re: Met de Rapido naar Schloss Dyck
Beste John,
Wat die Rapido betreft: op deze website bevinden zich vele stuurlui die nog nooit gevaren hebben. :lol: :lol:
Adviezen is dus geen probleem.
De eerste: inderdaad de banden vervangen. Die hebben meer te lijden van het stilstaan dan van het rijden.
Succes.

_________________
Van 1988 tot eind 2014 eigenaar van een Rapido Confort uit 1979. Nu een Elddis Odyssey 321. Maar nog steeds Rapido-enthousiasteling !
https://rapido.buzink.nl


01 jul 2013, 01:08
Profiel E-mail WWW

Geregistreerd op: 01 apr 2009, 21:41
Berichten: 28
Woonplaats: Sneek
Bericht Re: Met de Rapido naar Schloss Dyck
Voordeel is dat ik nog wel enigszins technisch onderlegd ben en redelijk twee rechterhanden heb. Mocht ik niet weten dan weet ik zonder meer de weg hier wel te vinden om te vragen.

_________________
combi: ESTEREL C34 (1979) / BMW 525e (1983)


01 jul 2013, 07:39
Profiel E-mail

Geregistreerd op: 01 apr 2009, 21:41
Berichten: 28
Woonplaats: Sneek
Bericht Re: Met de Rapido naar Schloss Dyck
Werd nog even zweten deze week. Ik had nieuwe bandjes besteld ,maar kreeg te horen dat de levertijd al weer verschoven was naar volgende week. Dus toch nog is in de buurt rondgebeld en vandaag zijn de nieuwe banden er op gelegd. 8-)

Met de post kwam ook nog iets leuks van uit Duitsland:

Afbeelding

Morgen de wielen monteren op de Rapido en deze uit de stalling halen. In de 10 km naar huis merk ik wel hoe het met de remmen gesteld is. Zal toch eerst schoon moeten remmen. Rapido voor de garage parkeren, dan kan ik deze nog even nalopen.
- nieuwe gasslang(en) monteren
- gasstel even testen
- fietsrek demonteren
- Helaas geen originele disselbak, dus even een tussenoplossing monteren in de vorm van een kunststof Ketter tuinkist :lol: (tja moet toch spullen als gasfles en toilet kwijt).

Verder een factsheet maken om informatie te verstrekken over de Rapido.

_________________
combi: ESTEREL C34 (1979) / BMW 525e (1983)


24 jul 2013, 21:58
Profiel E-mail

Geregistreerd op: 01 apr 2009, 21:41
Berichten: 28
Woonplaats: Sneek
Bericht Re: Met de Rapido naar Schloss Dyck
Terug van een geweldig lang weekend smullen van de mooiste oldtimers op de Classic Days Schloss Dyck

Afbeelding

Opzetten in 38 graden was geen pretje. Het hele weekend veel interesse in de Rapido geweest. Ondanks de beeldinfo die ik gemaakt had, heb ik veel staan praten en uitleggen hoe de boel uit en ingeklapt werd.
Er stonden 22 oldtimer caravans op de historische camping.

Een kleine impressie van de rest van de Classic Days, waar voor een dikke € 600 miljoen aan oldtimers stond
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
de legendariche Porsche 917 in de Gulf colours. Star uit de film "Le Mans"

Afbeelding

Afbeelding

_________________
combi: ESTEREL C34 (1979) / BMW 525e (1983)


08 aug 2013, 21:44
Profiel E-mail
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: 28 maart 2009, 22:49
Berichten: 335
Woonplaats: Haarlem
Bericht Re: Met de Rapido naar Schloss Dyck- De FOTOS
Mooi John !

_________________
Van 1988 tot eind 2014 eigenaar van een Rapido Confort uit 1979. Nu een Elddis Odyssey 321. Maar nog steeds Rapido-enthousiasteling !
https://rapido.buzink.nl


08 aug 2013, 22:21
Profiel E-mail WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forum/DivisionCore.
phpBB.nl Vertaling