Het is 28 maart 2024, 17:14




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Camping3000 - De ideale droomcamping ! 
Auteur Bericht

Geregistreerd op: 01 jul 2011, 22:29
Berichten: 42
Bericht Camping3000 - De ideale droomcamping !
Hoi Rapidofans,

Tijdens de vakantie had ik (eindelijk) te veel tijd: die heb ik gebruikt om een 'droomcamping' te schetsen, later nog digitaal uitgewerkt en nu op deze site geplaatst. Pure fantasie natuurlijk die waarschijnlijk nooit werkelijkheid wordt, maar ik ben benieuwd of er nog meer fanatiekelingen als ik zijn die hier, en dan dit ontwerp in het bijzonder, een mening over hebben. Ik ben benieuwd naar de reacties, hier op het forum, om zo samen tot een optimale camping te komen: dit is slechts een eerste aanzet om de discussie op gang te helpen. Wat ontbreekt er, wat kan er beter, hoe kan het nog veiliger, meer water, meer prive? Zeg het maar ! Mocht er iemand een paar weilanden aan de kust over hebben, mag hij hiermee direct aan de slag...
:-)

Hier is alle uitleg en illustraties te vinden
http://www.basgriffioen.nl/rapido/camping3000/

Dit is het basisidee:

Afbeelding


Ben benieuwd naar jullie reacties,
Groet, Griffi.

_________________
Super originele Rapido Confort uit 1978 - http://www.basgriffioen.nl/rapido
Nieuw: Ook op de camping kun je de creatieve avonturen van Chiggy beleven: http://www.chiggy.eu/nl


20 aug 2011, 20:07
Profiel E-mail
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: 24 maart 2009, 07:42
Berichten: 300
Woonplaats: Zutphen
Bericht Re: Camping3000 - De ideale droomcamping !
Leuk verzonnen!
In principe wel een camping waar in naar toe zou willen, alles wat wij van een camping verwachten is er!
Zelfs zee en een zwembad, dat kom je niet gauw tegen.
Waar het nog aan zou liggen bij ons om naar deze camping op vakantie te gaan zijn de een aantal (voor ons belangrijke) faciliteiten zoals aantal ampère stroom (minimaal 6, liefst hoger), water op de plaats, afvoer op de plaats, kabelaansluiting en wifi.
Laatste 4 niet direct noodzakelijk, maar wel een onderdeel om ons over de streep te halen.
Ook zou het mooi zijn als er op niet al te grote afstand (zeg 10km) een dorp of stad zou zijn waar je naar een supermarkt kan en/of gezellig kan shoppen (vooral belangrijk voor vrouw en dochters).
Verder natuurlijk de prijs, mijn salaris moet het natuurlijk ook aankunnen.
Maar in basis; Ja, zou een geweldige camping zijn!

Extra aanvulling van mijn vrouw:
- Waar parkeren als je aankomt, dit is bij 9 van de 10 campings meestal chaos.
- Is er een goed animatieteam wat kinderen alle dagen goed kan vermaken.

_________________
Groetjes,

Niek Warmoltz (en natuurlijk Karin, Anika en Madelon)
Rapido export-matic uit 1981 met veel snufjes, dorema voortent en luifel


21 aug 2011, 11:19
Profiel E-mail WWW
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: 28 maart 2009, 22:49
Berichten: 335
Woonplaats: Haarlem
Bericht Re: Camping3000 - De ideale droomcamping !
Beste Griffie,
Ik hou wel van dit soort fantasieën voor 'Camping Utopia'.

Eerste reactie:
Je verkeerscirculatie plan levert erg veel overbodige rijafstanden op: je moet soms zeer ver omrijden. Dat lijkt mij ook niet gewenst.
Je kan de binnenring ook alleen maar bereiken vanaf de ingang.
Je zou de 'spaken' b.v. twee richtingverkeer kunnen geven.

Verder mis ik een honden uitlaatplaats, of heb ik niet goed gekeken?

Nu alleen nog een paar hectare onbebouwde grond vinden in een leuke omgeving en een financier. Of aandelen verkopen onder de Rapido leden?

_________________
Van 1988 tot eind 2014 eigenaar van een Rapido Confort uit 1979. Nu een Elddis Odyssey 321. Maar nog steeds Rapido-enthousiasteling !
https://rapido.buzink.nl


22 aug 2011, 01:05
Profiel E-mail WWW

Geregistreerd op: 01 jul 2011, 22:29
Berichten: 42
Bericht Re: Camping3000 - De ideale droomcamping !
Heren fanatiekelingen, mooi jullie reacties te lezen:

@Niek: inderdaad de basis faciliteiten die je noemt horen er natuurlijk bij. Parkeren bij entree moet idd nog beter, zodat je makkelijk door kunt rijden: nu bedacht als drive-in check-in: niet stoppen dus op parkeerplaats

@Chris: Ha ha, mijn ideale camping heeft geen honden uitlaat plaats. Voor jou wel dus ! Betreft het verkeer: omdat 1 richtingsverkeer veiliger is en kleinere straatjes nodig heeft (en dus veiliger) had ik hiervoor gekozen. Op de camping hoor je niet met je auto te rijden alleen erop en eraf: alleen dan wellicht iets omrijden. Ik snap je punt, maar veiligheid ging hier voor, vandaar.

Dank zover.
Griffi

_________________
Super originele Rapido Confort uit 1978 - http://www.basgriffioen.nl/rapido
Nieuw: Ook op de camping kun je de creatieve avonturen van Chiggy beleven: http://www.chiggy.eu/nl


23 aug 2011, 19:21
Profiel E-mail
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: 28 maart 2009, 22:49
Berichten: 335
Woonplaats: Haarlem
Bericht Re: Camping3000 - De ideale droomcamping !
Hoi Griffie,
Citaat:
Op de camping hoor je niet met je auto te rijden alleen erop en eraf

Als je er vanuit gaat dat iedereen 1x per dag met de auto weggaat en terugkeert (dat is niet zo vreemd lijkt mij, denk aan bezoeken attracties en boodschappen, sommigen vaker, anderen minder) heb je veel meer rij-kilometers dan je zou verwachten. Maak maar eens een rekenmodel.
Voorbeeld: 4 terreinen van elk 50 kampeerplaatsern om een rondweg.
Bij jouw 1-richtingsverkeer: langs elk terrein rijden elke dag 200 voertuigen (komers en vertrekkers opgeteld)
Bij klassiek 2 richtingsverkeer: bij het eerste terrein elke dag 200 voertuigen (100 heen / 100 terug) en bij het tweede terrein 100 voertuigen (50 heen / 50 terug). Het 3e en 4e terrein weer 100 en 200 omdat het verkeer de kortste weg rijd vanaf de ingang. Gemiddeld dus 150 voertuigen.

Ik wil hiermee niet zeggen dat jouw idee niet goed is, maar het heeft een niet bedoeld effect.

Wat denk je overigens van een 'buiten ring' met eenrichtingsverkeer voor de kampeerders en een binnenring alleen als dienstweg en wandelweg. Dan hoeft niemand de ringweg meer over te steken. Kampeerders hebben niets te zoeken met hun auto in het midden denk ik.

_________________
Van 1988 tot eind 2014 eigenaar van een Rapido Confort uit 1979. Nu een Elddis Odyssey 321. Maar nog steeds Rapido-enthousiasteling !
https://rapido.buzink.nl


23 aug 2011, 23:45
Profiel E-mail WWW

Geregistreerd op: 01 jul 2011, 22:29
Berichten: 42
Bericht Re: Camping3000 - De ideale droomcamping !
Citaat:
Kampeerders hebben niets te zoeken met hun auto in het midden denk ik.


Ja zit ook iets in ! Zal nog eens kijken !


24 aug 2011, 20:01
Profiel E-mail
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: 06 jul 2011, 14:27
Berichten: 60
Woonplaats: Arnhem
Bericht Re: Camping3000 - De ideale droomcamping !
Leuk bedacht, heb er inderdaad ook wel aans geschetst.
Persoonlijk parkeer ik de auto graag naast de caravan ivm opbergruimte van kinderwagen e.d.
Het hondenuitlaat gebied is niet specifiek aangegeven.
Ik neem aan dat de facilitaire voorzieningen een verwarmde babyroom hebben?

2 absolute pluspunten: - speeltoestel op het veld, dus kinderen in het zicht als je bij de caravan bent.
- veldjes, ik vind weggetjes op een camping langs de plaatsen maar niets. Op een veld zonder een of andere grind of asfalt barriere is er veel meer het 'ons kampeerders' gevoel, en dus gezelliger.

Als de prijs dan met 2 volwassenen, 2 kinderen, 2 honden (nou ja, 1 is meer een opgevoerde rat) caravan, stroom, en auto onder de € 30,- blijft komen we gezellig bij je staan!

_________________
Rapido Export-Matic '83 getrokken door Citroën Picasso 1.8 lpg met 260.000 km ervaring ( De Honda NTV is na een flinke klapper verworden tot oud ijzer...)


25 aug 2011, 11:32
Profiel E-mail
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forum/DivisionCore.
phpBB.nl Vertaling