Het is 30 apr 2024, 22:58




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
caravanmover 
Auteur Bericht

Geregistreerd op: 03 jan 2012, 17:03
Berichten: 1
Bericht caravanmover
Ik wil een mover onder onze Rapido 31T caravan.
Heeft iemand (negatieve of positieve ) ervaringen betr. merk en/of type.
Alvast bedankt voor je reactie.

Peet


03 jan 2012, 17:21
Profiel E-mail
Bericht Re: caravanmover
Is dat werkelijk nodig? Ik zie ze wel eens op de camping met zo'n speledingetje bezig. Afkoppelen het liefts yo ver mogelijk van de plek en dan de halve camping over op de mover zodat iedereen het ziet. haha

Bij een zware caravan kan ik het mij nog voorstellen dat het handig is om de caravan de laatste paar meter op zijn plaats te krijgen maar bij een caravan met een opbouw van 3,1 meter lijkt het mij een beetje patserig.

Tenzij je lichamelijk niet meer de kracht heb op een 31T op zijn plek te drukken (indien nodig) zou ik het geld voor een leuke vakantie gebruiken. Bovendien kun je normaal gesproken zoder te duwen de caravan achteruit op zijn plek zetten zonder dat je hoeft te duwen. Ik duw nooit en mocht mijn rijkunsten dusdanig slecht worden dat ik niet meer achteruit kan rijden ga ik wel in een hotel mijn vakantie doorbrengen. Hoop overigens niet dat dat ooit zover komt. Maar ja Alzheimer is in opmars in de bevolking. Dus je weet maar nooit.


09 jan 2012, 00:17

Geregistreerd op: 11 jan 2012, 21:12
Berichten: 16
Bericht Re: caravanmover
Ik heb een 31TDL met daaronder een Powrmover 1. Deze bevalt mij prima.
Voor deze caravan is ie eigenlijk niet nodig, maar wel heel confortabel.
Vooral omdat voor onze stalling een redelijk schuine oprit ligt, kan ik hem alleen wegzetten.
(ophalen is geen probleem, hij rolt er vanzelf uit). Op de camping gebruik ik hem alleen als het terrein niet echt horizontaal ligt.

Groet
Frits


11 jan 2012, 21:27
Profiel E-mail

Geregistreerd op: 18 nov 2011, 20:36
Berichten: 229
Bericht Re: caravanmover
ik zou graag "iets" hebben om mijn Rapido thuis onder de carport te rijden (het gaat iets te veel bergop om "gezond" te duwen.

Iets om onder de trekhaak te bevestigen.

_________________
- Rapido Golf 380 van 1993:
- Pedal Power Deep Detachable:
- Lowa bottinnen.


12 jan 2012, 16:41
Profiel E-mail
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: 15 mei 2009, 09:11
Berichten: 233
Bericht Re: caravanmover
beste Wolf ik heb bij de vrijbuiter(in Roermond) een soort van robot op rupsbanden gezien die je onder de koppeling plaatst als je auto is afgekoppeld en die je dan mbv een afstandsbediening kunt bedienen mogelijk dat dit iets voor je is de robot loopt op 2 rupsbanden (lijkt wel een kleine tank) en slipt dus niet als je in het gras iets zou moeten.
Ik zet mijn caravan mbv de auto op mijn oprit want ook mij lukt het niet om de caravan alleen bergje op tegen de oprit op te duwen.

grtz en move ze

Paul en Marga

_________________
Eerst 3 jaar geoefend met een Rapido orline 39 S van 1992 en sinds 3 juli 2011 met een Rapido Club 42 CP uit 1995, nu sinds 11-06-2018 in het bezit van een nieuwe Elddis Avante 482


12 jan 2012, 20:22
Profiel E-mail

Geregistreerd op: 15 jun 2009, 09:48
Berichten: 138
Bericht Re: caravanmover
Hoi allemaal,

ik weet het niet uit eigen ervaring:

Een kennis van ons uit Oostenrijk heeft onder zijn 32T een Powrmover laten plaatsen.
Es bestaat een "klein" model voor lichte caravans.
Er blijft genoeg ruimte tot grond over, bij dat model Powrmover ietsje meer dann bij andere movers.
Die mensen zijn er dik tevreden mee.
Ze hebben om gezondheidsreden wat problemen om de Rapido handmatig te verplaatsen. Dus het is een uitkomst.

_________________
Groetjes
Thomas&Rüdiger

We reizen met een Trigano Silver 420 (2009) en een Dacia Lodgy 1,5 dCi 110 (2012)


13 jan 2012, 00:01
Profiel E-mail

Geregistreerd op: 18 nov 2011, 20:36
Berichten: 229
Bericht Re: caravanmover
@paul en marga; ik veronderstel dat zo'n robot wel prijzig zal zijn.
Ik was eerder aan het denken aan een oude zitmaaier maar het maaimechanisme stuk.

_________________
- Rapido Golf 380 van 1993:
- Pedal Power Deep Detachable:
- Lowa bottinnen.


13 jan 2012, 15:38
Profiel E-mail

Geregistreerd op: 15 jun 2009, 09:48
Berichten: 138
Bericht Re: caravanmover
Hoi,

iets anders maar toch vrij prijzig:

http://www.fritz-berger.de/fbonline/__shop__/product/fritzberger_katalog/RangierhilfeCamperTrolley199930/detail.jsf?utm_source=Rangierhilfe%2BCamper%2BTrolley&utm_medium=SEO&utm_term=&utm_content=&utm_campaign=SEO&partnerid=34H

http://www.youtube.com/watch?v=eomsW5vYbS0

_________________
Groetjes
Thomas&Rüdiger

We reizen met een Trigano Silver 420 (2009) en een Dacia Lodgy 1,5 dCi 110 (2012)


13 jan 2012, 15:54
Profiel E-mail
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: 15 mei 2009, 09:11
Berichten: 233
Bericht Re: caravanmover
Goedemorgen


mooie robot Thomas dit is exact dezelfde als ik bij de vrijbuiter heb gezien maar
Citaat:
http://www.vrijbuiter.nl/kamperen/kampeeraccessoires/caravanaccessoires/diversen/caravanmover-campertrolley-2007/
gezien de prijs in jou link valt het wel mee als je bedenkt dat een normale ingebouwde mover al snel rond de 1500 euro kost.

grtz en mover ze

Paul

_________________
Eerst 3 jaar geoefend met een Rapido orline 39 S van 1992 en sinds 3 juli 2011 met een Rapido Club 42 CP uit 1995, nu sinds 11-06-2018 in het bezit van een nieuwe Elddis Avante 482


14 jan 2012, 09:58
Profiel E-mail

Geregistreerd op: 15 jun 2009, 09:48
Berichten: 138
Bericht Re: caravanmover
Hoi,

maar ja, "echte" Mover zijn niet zo duur meer. Komen natuurlijk nog accu, laadapparat in inbouwen bij......
En ik denk, dat een goedkope mover met relatiev lichte Rapidos &Co. weinig moeite heeft omdat ie voor veel zwaarder caravan ook kan.

Blijft natuurlijk dat de trolley stukken lichter is.

Hier een paar voorbeelden:
http://www.obelink.nl/auto-caravan-accessoires/movers.html

_________________
Groetjes
Thomas&Rüdiger

We reizen met een Trigano Silver 420 (2009) en een Dacia Lodgy 1,5 dCi 110 (2012)


14 jan 2012, 12:18
Profiel E-mail
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forum/DivisionCore.
phpBB.nl Vertaling