Het is 01 mei 2024, 09:47




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
torsie rapido 31 dl 1995 
Auteur Bericht

Geregistreerd op: 25 jul 2017, 11:05
Berichten: 1
Bericht torsie rapido 31 dl 1995
Goeden dag,

Wij kochten enkele maanden geleden een Rapido Club 31 DL uit 1995. Kort voor onze eerste vakantie in Zd Limburg was ik de caravan aan voor te bereiden om achter de auto te hangen. Hij was nog niet volledig en zeker niet zwaar beladen. De tent bijvoorbeeld zit er nog niet in. Ik had net de steunen ingedraaid met het plan de caravan achter de auto te draaien. Naast de caravan staande, steunend op het kastje rechts naast de deur, hoorde ik een plotselinge ‘krak’ en voelde tegelijkertijd de caravan een beetje bewegen. Ik ging controleren of hij wel goed op het neuswiel stond. Dat was het geval. Toen ik de deur wilde sluiten om uiteindelijk de caravan te draaien om achter de auto te kunnen hangen bleek de deur niet meer te sluiten. Tegen de linker bovenkant van de caravan drukken maakt het door de ontstane (tegen) torsie mogelijk de deur te sluiten. Later op de camping met de steunen uitgedraaid ging de deur weer open en dingt. Nu hoorde ik op de camping dat het voor dit type caravan, met name de Trigano normaal is omdat er door het klapdak geen stijfheid in de opbouw zit. Wij hebben het wel aan de verkoper gemeld en hem naar een caravan dealer gebracht voor algehele technische inspectie en Bovag onderhoudsbeurt. Mijn vraag aan u als gebruiker: klopt het dat deze torsie bij dit soort caravans normaal is? Wij maken ons er wel zorgen over.


25 sep 2017, 19:55
Profiel E-mail

Geregistreerd op: 18 nov 2011, 20:36
Berichten: 229
Bericht Re: torsie rapido 31 dl 1995
nooit problemen gehad met onze oude Golf 380;
Het enige wat we soms tegenkomen is dat de slotjes van de zijkanten van het hefdak niet allemaal goed in de gaatjes schuiven.
Dit komt omdat ik eerst de caravan nivelleer voordat ik het hefdak open doe en daardoor kan er "enige" torsie ontstaan.
Maar de oorzaak ken ik dus en dit heeft nog nooit een gevolg gehad op het openen of sluiten van de deur.

_________________
- Rapido Golf 380 van 1993:
- Pedal Power Deep Detachable:
- Lowa bottinnen.


26 sep 2017, 18:13
Profiel E-mail

Geregistreerd op: 23 apr 2009, 20:27
Berichten: 54
Woonplaats: Veenendaal
Bericht Re: torsie rapido 31 dl 1995
Hallo Arthur,

heb al jaren een Rapido 42 met hetzelfde effect.
Ik dacht dat het aan het zetten van de steunen lag. Maar je schrijft dat je de steunen (alle?) al ingedraaid had. Ik ben benieuwd of je een andere oorzaak vind.

Wat wel het geval is, is dat de achterzijde een beetje flexibel is. Het gevolg is dat de deur (rechts achter) inderdaad gaat klemmen als je het open maakt terwijl de steunen niet uitgedraaid zijn.
En dit laatste is nou eenmaal een kwaal van deze caravans met de keuken tegen de achterzijde.

Groetjes

_________________
Okapi
Hef CP42T
http://www.rohr-benelux.com
http://www.lequeuxgenea.eu


21 dec 2017, 16:23
Profiel E-mail
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forum/DivisionCore.
phpBB.nl Vertaling