|
Het is 10 nov 2024, 20:49
|
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
|
Pagina 1 van 1
|
[ 4 berichten ] |
|
Openen hefdak Esterel topvolume 39 bj 2001
Auteur |
Bericht |
fredhil
|
Openen hefdak Esterel topvolume 39 bj 2001
beste ik heb een Esterel topvolume 39 (model met ingebouwde kasten) bj 2001 en heb een vraag ivm het openen van het hefdak. De achterzijde gaat probleemloos open maar dan de voorkant (kant dessel). Hier moeten we echt met 2 personen enorm duwen om het dak naar boven te laten komen ... Ik weet dat de uitvoering topvolume zwaarder is van dak en mss ook iets minder makkelijk open gaat hoewel ? Alle rails zijn reeds behandeld met siliconespray maar dit maakt weinig verschil tot nu toe. Ik heb er wel een caravanstore fiamma aan laten monteren (via extra rail) afmeting 3m60. Zou dit het probleem dat het dak moeilijker open te schuiven is ? Met de andere wanden is er geen enkel probleem enkel deze aan de kant van de dessel. Kan er iemand tips geven of moet er iets vervangen worden aan het openingsmechanisme ? Mijn zus heeft een oudere esterel met gewoon hefdak en zij stelt dit helemaal op zonder probleem Hartelijk dank !
|
07 jun 2012, 20:18 |
|
|
tomruevel
|
Re: Openen hefdak Esterel topvolume 39 bj 2001
Hoi,
een idee. Niet alleen de rails behandelen, maar ook die wielen die in de rails rollen. Daar met name de as wat olie geven.
Misschien zijn de gasdrukveren wat slap. Die zitten in de hoeken en helpen de voor-/achterkant omhoog te tillen.
_________________ Groetjes Thomas&RĂ¼diger
We reizen met een Trigano Silver 420 (2009) en een Dacia Lodgy 1,5 dCi 110 (2012)
|
08 jun 2012, 08:42 |
|
|
rappe_klapper
Geregistreerd op: 10 apr 2009, 20:13 Berichten: 14 Woonplaats: Omg Eindhoven
|
Hallo Fredhill.
Ben hier ook in het bezit van een esterel topvolume van 1996. Dit is de zelfde als je daar hebt, en herken het probleem. Achter kan ik hem makkelijk zelf open zetten, maar voor is het een ander verhaal. Het lukt me met moeite alleen als ik met twee voeten op de triangel ga staan, maar als mijn vrouw of kinderen meehelpen is het wat makkelijker. Heb er hier ook een luifel aan hangen, maar zelfs als die er vanaf is merk ik weinig verschil.
Ik denk dat het toch normaal is voor dit type en je er weinig aan kan doen.
Gr Fred
_________________ Helemaal geweldig zo'n rappe klapper!!!!!!!!!
|
09 jun 2012, 20:49 |
|
|
lemoine
|
Hallo, ik heb een paar dagen geleden hetzelfde geschreven. Wij (mijn vrouw en ik) hebben een beetje geoefend, de achterkant optillen is het zwaarste. De voorkant optillen gaat een heel stuk makkelijker als mijn vrouw de achterwand strak naar achteren duwt zodat deze niet de neiging heeft om naar binnen te klappen, en aldus geen kans heeft om van de voor en achterwand een zgn"kaartenhuisje" te maken. Verder heb ik de achterste rails langs binnen stevig ingevet met vaseline.
|
26 aug 2012, 08:20 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 4 berichten ] |
|